Potrivit sursei citate, între anii 1990 şi 2010, emisiile de CO2 ale autoutilitarelor au crescut cu 36% la nivelul Uniunii Europene. În acest sens, Comisia Europeană a propus un instrument de măsurare, certificare şi raportare a emisiilor de CO2 ale acestor vehicule, în speranţa că o transparenţă crescută va accelera progresul.

”Eficienţa consumului pentru autoutilitare a stagnat în ultimii 30 de ani, iar în timp ce SUA au stabilit rapid standarde pentru camioanele americane, Europa bate pasul pe loc. Standardele de eficientizare a consumului vor micşora costurile pentru carburanţi, vor reduce importurile de petrol şi vor diminua emisiile asociate schimbărilor climatice”, a declarat William Todts, ofiţer de politici publice în cadrul T&E.

Forul european a publicat, recent, strategia pentru emisiile de CO2 ale autoutilitarelor, care subliniază nevoia urgentă de lua măsuri pentru a reduce consumul de combustibil şi emisiile tot mai mari ale acestor vehicule, fără să propună însă măsuri concrete în acest sens.

”Costurile carburanţilor reprezintă aproximativ 30% din cheltuielile transportatorilor, iar eficienţa consumului este o preocupare – cheie pentru sectorul logistic. Introducerea unor standarde pentru autoutilitare ar putea îmbunătăţi eficienţa consumului cu până la 35%, însemnând o economie de peste 14.000 de euro pe an pentru transportatori şi reduceri masive de emisii. Pe durata de viaţă a vehiculului, economia realizată ar putea fi de până la 150.000 de euro. Deşi reprezintă doar 3% din vehiculele de pe drumurile europene, autoutilitarele sunt responsabile pentru 25% din emisiile din transport”, se notează în concluziile raportului.

Europa a introdus standarde de economie de carburanţi pentru automobile şi autoutilitare, dar nu există reglementări în privinţa emisiilor de CO2 ale celor din urmă, conform T&E. (Sursa: Agerpres)