Ce cadouri își doresc femeile de 8 Martie?

Conform unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, doar 16% dintre femei se așteaptă să primească cadouri din partea angajatorului cu ocazia zilei de 8 Martie.

În ceea ce privește preferințele, modalitățile ideale ar fi tichete sau carduri-cadou (79%) și vouchere, în timp ce 55% ar aprecia o zi liberă.

În plus, femeile sunt mai predispuse să considere cadourile alimentare ca fiind adecvate (47% în comparație cu 28% dintre bărbați), indicând astfel că aceștia din urmă ar putea percepe că femeile au așteptări mai ridicate decât un simplu cadou.

Potrivit concluziilor studiului, 9 din 10 români afirmă că sărbătoresc în mod obișnuit ziua de 8 Martie. Selectarea unui cadou potrivit reprezintă o oportunitate de exprimare a aprecierii față de femei.

83% dintre români consideră că florile reprezintă cel mai adecvat cadou. 68% spun despre cosmetice că sunt potrivite și alți 68% cred că bijuteriile sau accesoriile sunt și ele la fel de potrivite.

„Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)”, se precizează în comunicatul companiei de cercetare.

8 Martie
8 Martie/SURSA FOTO: Dreamstime

Așteptările femeilor de 8 Martie

În ziua de 8 Martie, femeile anticipează să primească cadouri de la:

  • partenerul de viață (77%)
  • de la copii (46%)
  • de la alți membri ai familiei (29%)

De asemenea, 23% dintre femei se așteaptă să primească cadouri din partea prietenilor sau cunoștințelor.

22% se așteaptă la cadouri din partea colegilor de serviciu.

În ceea ce privește segmentele de vârstă, femeile cu vârsta cuprinsă între 45 și 55 de ani (60%) și cele peste 55 de ani (68%) sunt mai susceptibile să aștepte cadouri din partea copiilor.

De la partenerul de viață, femeile ar aprecia să primească:

  • flori (77%)
  • produse cosmetice/parfumuri (44%)
  • accesorii/bijuterii (42%)

În mod obișnuit, femeile din Generația Z (18-24 ani) manifestă o preferință semnificativă pentru articole vestimentare/încălțăminte (41%, față de 23% în totalul eșantionului).

Ziua Mamei
Ziua Mamei/SURSA FOTO: Dreamstime

Cui vor face cadouri bărbații?

Majoritatea bărbaților se pregătesc să ofere cadouri partenerelor de viață (81%) și mamelor (54%). Ei vor aloca un buget de 268 de lei pentru partenerele de viață și 257 de lei pentru mame.

De asemenea, aproape o treime (32%) dintre bărbați menționează că intenționează să ofere cadouri fiicelor, în special cei cu vârste peste 55 de ani (40%).

19% au în plan să ofere cadouri colegelor de serviciu, în special cei cu vârste între 35 și 55 de ani (24%).

Majoritatea bărbaților se așteaptă să aloce un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%) față de anul precedent.

„58% dintre români declară că brand-urile care vin în întâmpinarea clienţilor cu diferite promoţii şi oferte cu ocazia lunii femei îi determină să achiziţioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de altă parte, 37% declară că astfel de promoţii nu le-ar influenţa decizia de achiziţie, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) . De asemenea, campaniile şi promoţiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenţi menţionând ca rezultat îmbunătățirea imaginii brand-urilor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (85%)”, se mai precizează în studiul citat.

Studiul a fost realizat în mediul online, între 23 și 28 februarie 2024, pe un eșantion de 1.004 respondenți, cu o eroare maximă de eșantionare de +/-3,1%. Nivelul de încredere a fost de 95%.