Subiectele despre protecţia mediului par a fi la modă în zilele noastre. Şi toate au culoarea verde.

Dar oare a remarcat cineva poluarea cauzată de zgomote? Alarme, vehicule, maşinării, echipamente audio, lătratul câinilor şi, desigur, oameni gălăgioşi…

Ce efecte are această poluare fonică? Ridică nivelul stresului, creşte agresivitatea, adânceşte depresia şi poate provoca atacuri de panică.

Suntem cu toţii spectatori ai scenei politice şi nu pot să nu remarc retorica de zi cu zi, dezbaterile lipsite de sens şi acuzaţiile otrăvitoare venite din partea unor politicieni compromişi, transformaţi în moralişti. Peste toate acestea, promisiunile grandioase privind viitorul României. Zgomot.

Am urmărit dezbateri în care argumentele cele mai puternice erau jignirile, şi preocupările politicienilor erau de a găsi insulte şi acuzaţii. Mai mult, am fost surprins de uşurinţa cu care pot nega ceea ce au afirmat cu câteva minute în urmă. Nu în ultimul rând, observ că suntem încolţiţi de reclame electorale care urlă la noi de peste tot. Mai mult zgomot.

Greva de la metrou exploatată politic arată incapacitatea de a rezolva probleme şi de a fi orientaţi către soluţii. Lipsa de vizune şi de înţelegere a responsabilităţilor în cursa pentru Cotroceni face acest spectacol grotesc.

La toate acestea se mai adaugă şi lansarea, cu o săptămână înainte de alegeri, a unei cărţi care provoacă sute de minute de dezbatere televizată. Şi mai mult zgomot.

Cu cât suntem mai expuşi la zgomote, cu atât suntem mai forţaţi să auzim şi mai puţin să ascultăm. Ni s-a promis de prea mult timp o infrastructură decentă, economie stabilă, case mai ieftine, reformă juridică şi, desigur, mai puţini câini care latră.

Am crezut şi cred în continuare că acţiunile vorbesc mai răspicat decât cuvintele. De aceea, celor preocupaţi de protecţia mediului şi care cred că poluarea fonică are efecte devastatoare, vreau să le amintesc că politicienii incapabili ajung în funcţii de putere din cauza celor care nu votează.

Mersul la vot poate reduce zgomotul. Protejează mediul!

Radu Florescu, CEO, Saatchi & Saatchi