Discutiile pe care le au Yahoo si Microsoft cu Time Warner privind achizitionarea diviziei online AOL iau din ce in ce mai multa amploare, in incercarea celor doua companii de a concura cu liderul de pe piata online, Google.

Orice varianta de alaturare a partilor ar putea schimba structura pietei de advertising online. O intelegere dintre AOL si Yahoo va insemna o fuziune a celor doua companii, dand posibiliatea Time Warner sa preia o participatie din actiunile noii companii. Un acord AOL-Microsoft va insemna vanzarea integrala a AOL, sustin surse familiarizare cu afacerea.

Time Warner si Microsoft au refuzat sa ofere comentarii iar reprezentanti Yahoo nu au putut fi contactati.

Yahoo are in plan achizitionarea AOL pentru a demonstra actionarilor sai ca poate inregistra o crestere in ceea ce priveste divizia de cautare si fara ajutorul Microsoft. Yahoo trebuie sa fie convingatoare deoarece se afla intr-o lupta cu investitorul Carl Icahn, care detine 5% din actiunile Yahoo si care s-a aliat cu Microsoft.

Microsoft doreste sa detina divizia de Internet AOL pentru a mari cautarea oentru serviciul de publicitate si pentru a isi mari traficul, avand ca scop slabirea pozitiilor Yahoo si Google. Compania de software va trebui sa isi convinga de asemenea actionarii ca are o strategie in privinta Internetului, independent de incercarea nereusita de a achizitiona Yahoo.

Sursa: Reuters