Mutarea serviciilor și a apli­cațiilor în cloud, adi­că într-o bază de date de pe in-
ternet, și renunțarea la găzduirea acestora în ser­vere proprii este cea mai importantă direcție de dezvoltare a industriei IT din prezent. Deja folosim multe servicii și aplicații din cloud, cum ar fi e-mailul sau softurile accesate direct de pe internet. Evident, se poate spune că lucrurile sunt încă la început, iar companiile de profil își caută fiecare nișa pe care să se specializeze. În timp ce Microsoft oferă accesarea softurilor proprii prin browser și licențierea pe bază de abonament, iar Google vine cu un sistem de operare găzduit aproape integral pe net, Fujitsu a creat o platformă unde clienții pot găsi produse create special pentru nevoile lor.

Pe platforma Fujitsu nu se găsesc doar soluții ale companiei, ci și ale partenerilor. Fujitsu Business Solutions Store este o piață unde aplicațiile de care are nevoie o companie pot fi create în câteva zile, bazate evident pe cloud. Practic, Magazinul pentru Soluții de Afaceri asigură companiilor de toate dimensiunile o tranziție simplă de la sistemele on-site la cloud, prin accesul la aplicații și procese de afaceri deja testate. Cum costurile au la bază
timpul de utilizare a aplicațiilor, nu achiziționarea acestora, companiile pot face economii atât pentru administrare și mentenanță, cât și pentru infrastructura IT.

Servicii cloud la magazin

Magazinul pentru Soluții de Afaceri va fi disponibil la începutul anului viitor, iar printre softuri se găsește inclusiv Fujitsu CRM Cloud Services. Aplicația este bazată pe tehnologie open source și reprezintă un punct de intrare în cloud mai accesibil decât pachetele de programe clasice CRM. „În zona de cloud noi nu vrem să concurăm cu Google sau cu alte companii, noi vrem să le oferim valoare adăugată clienților și, mai ales, să le oferim încredere“, spune Rolf Schwirz, CEO al Fujitsu Technology Solutions, divizia cu baza la München.

Șeful diviziei europene face referire, atunci când vorbește de încredere, la reticența pe care o au companiile când trebuie să își țină bazele de date în servere virtuale, și nu în servere fizice, pe care să le poată vedea în fiecare zi. Protecția datelor este un lucru extrem de important pentru orice companie, iar găzduirea lor în altă parte creează senzația de lipsă a controlului. Inclusiv în ceea ce privește legile la care se supun companiile. „Există diferențe importante între o companie europeană, care își ține baza de date în Europa, și o companie din altă zonă, care poate chiar să își facă o bază de date în Europa, dar este supusă tot legilor de acasă“, spune Rolf Schwirz, care exemplifică prin companiile americane care trebuie să se supună legii Patriot Act indiferent de zona în care fac afaceri (legea care dă acces autorităților americane la orice date).

Fujistu, care estimează că, în 2015, aproximativ 30% din venituri vor fi din zona de cloud, se bazează pe o politică de afaceri care include mulți parteneri, și nu doar pe dezvoltarea proprie a soluțiilor. Inclusiv Fujistu Forum este dedicat partenerilor de afaceri, iar anul acesta numărul vizitatorilor din cele două zile este estimat la 10.000, după ce anul trecut au fost înregistrați 8.000 de vizitatori. De altfel, începând cu 2010, Fujitsu recrutează activ Independent Software Vendors (vânzători independenți de software – ISV), cu care lucrează după un model de împărțire a cotelor de venit. ISV-urile pot accesa prin Fujitsu Global Cloud Platform piețe din întreaga lume, fără investiții suplimentare.

Tableta waterproof

În cadrul Forumului a fost prezentată și prima tabletă PC cu sistem de operare Android, creată ce divizia din Japonia, care rulează și o infrastructură de desktop virtuală, adică permite accesare de la distanță a computerului personal, în timp ce datele sunt protejate de sistemele de securitate ale serverelor companiei. O premieră este rezistența la lichide a tabletei, care poate fi scufundată în apă, până la 10 metri adâncime, fără probleme.

Interesul Fujitsu pentru tablete poate părea normal în prezent, când utilizarea tablet-PC este în plină expansiune. Însă compania japoneză are o experiență de mulți ani în zona tabletelor, fiind producătoarea multor produse de acest gen, deja utilizate în domenii precum cel medical. Tableta Arrows este disponibilă doar în Japonia deocamdată, în funcție de cum va fi primită de public urmând a se decide dacă va fi comercializată și la nivel global. „În câțiva ani, tabletele vor fi mai răspândite decât laptopurile“, spune Satoru Hayashi, vice-președinte executiv al Fujitsu Technology Solutions.

În Japonia este comercializat și smartphone-ul creat de compania Fujitsu-Toshiba Mobile, înființată anul trecut. Telefon, de asemenea, rezistent la apă. Primul model, Regza, a rezistat și la tsunamiul din martie, o proprietară recuperându-și telefonul după zece zile de la dezastru. Iar după ce l-a spălat cu apă de noroi și l-a încărcat, telefonul a mers fără probleme. Anul viitor se va decide și dacă va fi comercializat la nivel global un model de telefon.
<iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/rU_eHyyBNkM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>