Automobilele electrice sunt văzute, astăzi, ca ciudăţenii de către şoferii din întreaga lume. Mulţi nu îşi imaginează cum ar fi să conducă un automobil al cărui motor nici nu se aude şi care nu are cutie de viteze manuală. Comercializarea la scară largă a automobilelor electrice a început cu Nissan Leaf, acesta fiind primul model electric de serie. Maşina a fost pusă în vânzare în Statele Unite şi Japonia în 2010 şi a înregistrat un mare succes. În Europa, Nissan Leaf şi-a adjudecat titlul de „Maşina Anului“ la nici trei luni de la punerea sa în vânzare. După Leaf au urmat şi  alte maşini electrice, iar ţinta impusă de Comisia Europeană (CE) pare realizabilă. Strategia CE prevede ca, până în 2030, jumătate din maşinile care circulă în oraşe să fie electrice, iar până în 2050, eliminarea treptată a autoturismelor pe combustibil.

În Europa, ţara cea mai avansată din acest punct de vedere este Norvegia. Norvegienii sunt ecologişti, însă adevăratul motiv pentru care modelele electrice au prins foarte bine este faptul că taxele pentru automobilele cu motor convenţional sunt extrem de mari, în timp ce automobilele electrice sunt subvenţionate. Având maşină electrică, eşti scutit de taxa de congestie de 1.400 dolari/an ce trebuie plătită pentru a putea intra cu maşina în centrul Capitalei. Proprietarii de automobile electrice au mai multe beneficii: nu plătesc pentru locul de parcare, pot circula pe liniile destinate mijloacelor de transport în comun, pot călătorii gratis cu feribotul şi au încărcări gratis la staţiile primăriei. Având parcarea gratuită cu o maşină electrică, un norvegian ajunge să economisească 5.000 dolari/an, iar din alte taxe, 400 dolari. Într-un singur an, numărul de maşini electrice a crescut de la 12.500 unităţi la 25.000 de unităţi, iar în vara anului viitor numărul lor s-ar putea dubla. Cele mai cunoscute mărci care vând maşini electrice în Norvegia sunt Nissan, Citroën, Peugeot, Mitsubishi, Renault, Tesla Motors, Think şi Buddy.

Automobilele electrice încep să îşi facă apariţia în majoritatea oraşelor lumii, însă rata de adopţie cea mai mare este înregistrată în Statele Unite. Aici se vând zeci de mii de maşini care merg cu energie electrică, foarte popular fiind modelul Nissan Leaf. Americanii nu stau rău nici la capitolul staţii de alimentare. În Statele Unite există, în prezent, 8.051 staţii de încărcăre pentru automobilele electrice, iar jumătate dintre acestea au fost montate în ultimul an.

În ţara noastră sunt, în prezent, mai puţin de 50 de maşini electrice şi doar două borne publice de alimentare funcţionale: una în Bucureşti, în parcarea subterană de la Universitate, şi alta în Braşov. În schimb, compania care montează aceste borne spune că a instalat deja 50 de staţii electrice în sediile firmelor care şi-au cumpărat maşini electrice. Un automobil electric poate parcurge în prezent o distanţă maximă de 160 de km până se epuizează bateria, iar un „plin“ costă 10 lei. Cei care achiziţionează un astfel de model nu plătesc taxa auto şi primesc o subvenţie din partea statului de 2.700 euro. Preţul unui model electric pleacă de la 20.000 euro.