Comisia Europeană a propus în octombrie 2011, împărțirea rutelor într-o reţea prioritară şi o reţea cu proiecte pe termen lung. Proiectele prioritare urmează să primească fonduri dacă demonstrează că pot fi inaugurate până în 2030, în timp ce proiectele pe termen lung sunt programate să fie încheiate în 2050.
România a obţinut introducerea pe harta TEN-T a tronsonului de cale ferată Alba Iulia – Turda – Dej – Suceava – Paşcani – Iaşi – Ungheni (graniţa România/Republica Moldova) şi a celui rutier Sebeş – Turda – Târgu Mureş – Paşcani – Iaşi – Ungheni (graniţa România/Republica Moldova).
Ambele proiecte vor fi incluse în reţeaua-nucleu de transport ca o conexiune între nodul Timişoara şi Ungheni, punct de trecere a frontierei dintre România şi Republica Moldova.
De asemenea, tronsonul rutier Calafat – Craiova – Alexandria – Bucureşti va fi inclus în reţeaua-nucleu ca o conexiune între Timişoara şi capitala Bucureşti întrucât suplimentează, în sensul multimodalităţii, conexiunea feroviară corespondentă în reţeaua-nucleu de transport.
Secţiunea rutieră Constanţa-Tulcea-Galaţi va fi inclusă în reţeaua cuprinzătoare de transport şi se va opera o aliniere a reţelei-nucleu prin schimbarea la traseul rutier Bucureşti – Ploieşti – Buzău.