Progres accelerat pe secțiunea Curtea de Argeș – Tigveni a autostrăzii A1
Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu–Pitești, ce se întinde pe aproximativ 10 kilometri între Curtea de Argeș și Tigveni, înregistrează un avans important în lucrările de construcție, potrivit ministrului Ciprian Șerban.
Stadiul fizic general pe această porțiune a depășit 75%, iar zonele de infrastructură majoră evoluează într-un ritm constant.
La cele două galerii ale tunelurilor Momaia Daniela (1.350 m) și Alina (1.342 m), se lucrează intens la hidroizolație, armare, betonare și cămășuire. Stadiul fizic aici a ajuns deja la 80%. De asemenea, la viaductul Bușaga, care are o înălțime de 30 de metri, lucrările sunt realizate în proporție de 85%.
„Avans foarte bun pe șantierul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)!Stadiul fizic pe toți cei aproximativ 10 km depășește 75%. La cele două galerii ale tunelului Momaia Daniela (1.350 m) și Alina (1342m) se efectuează lucrări de hidroizolație, cămășuire, armare si betonare, iar stadiul fizic este de 80%. Lucrările au un ritm bun și la viaductul Bușaga, cu o înălțime de 30 m, unde stadiul fizic a ajuns la 85%”, a anunțat Ciprian Șerban pe Facebook.
Ministrul a precizat că antreprenorul – o companie austriacă – a pus deja în funcțiune stația de mixturi bituminoase, necesară pentru demararea procesului de asfaltare. Primele sectoare urmează să fie asfaltate în perioada următoare, semn că lucrările de bază sunt aproape de finalizare pe mai multe tronsoane.
Pe șantier se află în prezent peste 600 de muncitori activi și în jur de 200 de utilaje. Această mobilizare intensă contribuie la ritmul accelerat al execuției și poate grăbi semnificativ termenul de livrare al lucrării.
„Constructorul austriac a pus deja în funcțiune stația de mixturi bituminoase și urmează să înceapă asfaltarea pe mai multe sectoare. În șantier lucrează la ora actuală peste 600 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje”, a spus ministrul.
Ciprian Șerban: Deschiderea traficului ar putea fi posibilă înainte de termen
Contractul prevede finalizarea acestei secțiuni în anul 2027. Cu toate acestea, Ciprian Șerban a anunțat că, având în vedere progresul înregistrat și ritmul actual de lucru, există șanse reale ca circulația să fie deschisă mult mai devreme. El a evitat să înainteze o dată concretă, dar optimismul său sugerează că autoritățile iau în calcul devansarea termenului.
„Deși termenul contractual de finalizare a secțiunii Curtea de Argeș -Tigveni este anul 2027, avansul din șantier face posibilă deschiderea circulației pe acest sector de autostradă mult mai devreme”, a mai precizat ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Secțiunea 4 face parte dintr-unul dintre cele mai importante proiecte rutiere ale României – Autostrada Sibiu–Pitești (A1) – care va lega Transilvania de Muntenia și va facilita transportul pe coridorul pan-european.
Investiția în această secțiune se ridică la 1,67 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport 2021–2027. Autostrada Sibiu–Pitești este considerată o axă strategică pentru conectivitatea regională și pentru fluxurile comerciale internaționale.