Grupul suedez este în mijlocul unei transformări cu privire la amplasarea mai multor magazine în centrul oraşelor pentru a ajunge mai uşor la consumatori. În acest sens, a deschis mai mult de o duzină de mici showroom-uri în oraşe precum Londra şi Paris, pentru a satisface mai bine nevoile cumpărătorilor urbani.

„Observăm că sectorul de retail se schimbă într-un ritm şi într-un grad pe care nu l-am mai văzut înainte”, a afirmat miercuri directorul general al Ikea, Jesper Brodin.

Strategia companiei suedeze este să ajungă direct în living room-urile consumatorilor prin creşterea operaţiunilor digitale, online shopping şi oferirea de servicii mai bune celor care au nevoie de livrare la domiciliu. Accentul pe marile depozite va rămâne, dar va fi temperat de alte priorităţi.

Aceste măsuri ar urma să ducă la crearea a 11.500 de locuri de muncă pe plan global până în 2020. Totuşi, aproximativ 7.500 din cei 160.000 de angajaţi ai Ikea ar putea fi concediaţi, în special în domeniul administrativ, cum ar fi comunicaţii şi resurse umane.

Compania va deschide 30 de noi magazine în centrele oraşelor, pentru a-şi spori numărul de clienţi, va investi în livrare, în extinderea gamei de servicii oferite şi în operaţiuni digitale.

În anul fiscal încheiat la 31 august, vânzările Ikea în monedă locală au crescut pe plan global cu 4,5%, la 28,8 miliarde de euro (44,6 miliarde de dolari).

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group. Acesta deţine 367 de magazine în 30 de ţări.

SURSA: Agerpres