Oficialii Asociaţiei Business Service Leaders in Romania (ABSL) spun că România este pe locul I în categoria piețelor mature de outsourcing, cu peste 265 de companii, o forță  de muncă bine pregătită, foarte bună vorbitoare de limbi străine, competitivă la nivel de costuri și cultural apropiată de valorile europene. În cadrul celei de-a șasea ediții a conferinței anuale – „Romania at the Forefront of Innovation”, organizată de Asociaţia Business Service Leaders in Romania (ABSL), s-a lansat raportul anual al industriei de outsourcing, care prezintă un sinopsis al sectorului și a tendințelor sale.

Conform estimărilor ABSL, cea mai importantă organizație, care reprezintă sectorul de servicii de business și reunește cele mai importante companii din industrie, sectorul oferă locuri de muncă pentru un număr de circa 125.000 de angajați, reprezentând aprox. 1.5% din populația activă a României. De asemenea, în baza studiului realizat de asociație, împreună cu KPMG, se estimează că industria de outsourcing a generat venituri de aproximativ 4 miliarde de euro, în 2017.

România – locul I pe piețele mature de outsourcing, cu 265 de companii, conform unui studiu realizat de Cushman and Wakefield.

„Cele mai multe companii care activează pe piața locală sunt din Franța, Germania, România și SUA, orașele cele mai atractive pentru acestea fiind București, Cluj Napoca, Iași și Timișoara. Clienții companiilor din outsourcing provin, în special, din următoarele sectoare: bancar, asigurări și servicii financiare, tehnologie și telecomunicații, servicii profesionale de afaceri și bunuri industriale și de larg consum.

Raportul mai arată că cele mai ambițioase planuri de dezvoltare se regăsesc la companiile cu peste 500 de angajați. Acestea au în vedere extinderea atat prin intermediul diversificării serviciilor, cât și al atragerii de noi clienți. 
Majoritatea clienților vin din zona Europei, iar cele mai întâlnite servicii furnizate de către industrie sunt de: Finanțe și Contabilitate, IT, Operațiuni pentru Clienți, Resurse Umane și Achiziții. Pentru serviciile de Finanțe-Contabilitate, cele mai întâlnite activități sunt legate de gestionarea furnizorilor și a clienților, iar pentru serviciile de IT – User Support și Mentenanță pentru aplicații dedicate.

În cadrul gestionării clienților, activitățile cele mai întâlnite sunt legate de Helpdesk și Sales & Account Management Support, pentru serviciile de Resurse Umane sunt Administrare, Raportare și Salarizare, iar pentru Achiziții – Achizițiile Operaționale”, conform datelor ABSL.

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Te-ar putea interesa și: