Târgul de mobilă BIFE TIMB, desfăşurat în perioada 2-6 septembrie, are în acest an mai puţini expozanţi, precum şi o suprafaţă închiriată mai mică.

Anul acesta sunt peste 350 de expozanţi din 17 ţări, iar suprafaţa totală este de 30.000 de metri pătraţi, în timp ce anul trecut au fost în jur de 450 de expozanţi, care şi-au prezentat oferta de produse pe o suprafaţă de aproximativ 40.000 de metri pătraţi, conform declaraţiilor directorul general al Romexpo, Doru Simovici.

El a precizat că la târgul din acest an participă 116 firme noi şi că Romexpo a acordat discounturi de până la 60% la chiriile spaţiilor de expunere.

Târgul poate fi vizitat de astăzi până sâmbătă între orele 10 şi 18, iar duminică între 10 şi 16. Preţul unui bilet este de 5 lei, iar parcarea costă un leu pe oră.

UPDATE: Producătorii oferă reduceri de preţ

Produsele de mobilier expuse la BIFE TIMB sunt pentru toate buzunarele, de la mobilier pentru living care costă 650 de lei până la garnituri din lemn masiv de peste 100.000 de lei sau mobilă cu cristale Swarovski.

Fie că sunt special gândite pentru târgul de mobilă, fie că este vorba de programe mai ample de atragere a clienţilor, majoritatea producătorilor oferă reduceri de preţ la mobila vândută.

„În oferta noastră de la târg, preţurile maxime la mobila vândută sunt de până 2.000 de lei, pentru că se vindea anul trecut cu 3.000 de lei acum se vinde cu 2.000 de lei”, a declarat, pentru capital.ro, Marina Trifina, directorul de marketing al producătorul de mobilă Fortismob din Ploieşti.

Ea a adăugat că, pentru a face faţă scăderii consumului, Fortismob a redus preţurile la mobilă în acest an prin eficientizarea activităţii. „Am scăzut preţurile cu 20% faţă de 2008 deoarece clientul din România a început să se orienteze tot mai mult către preţuri, iar mobila a ajuns să se vândă cel mai bine în perioada în care avem promoţii”, a adăugat Trifina.0-36489-bife3.jpg

Şi Ioan Mărginean, directorul economic al producătorului de mobilă Silvarom din Bucureşti, a recunoscut că a fost nevoit să reducă preţul produselor de mobilier în acest an. Totodată, compania oferă reduceri în perioada târgului care ajung până la 20%.

La rândul său, producătorul de mobilier din lemn masiv Sarmex din Satu Mare are reduceri la mobilier în perioada târgului între 10% şi 20%.

Păreri împărţite despre „Prima Casă”

Cu gândul de a depăşi perioada de criză, Ioan Mărginean se gândeşte să atragă cât mai mulţi clienţi, inclusiv dintre cei care au achiziţionat o locuinţă prin intermediul programului „Prima Casă”.

„Ne-am pregătit cu mobilă pentru programul «Prima Casă». Avem o gamă variată de bucătării, dormitoare, sufragerii, care să se asorteze şi să se poată încadra în acest program”, a spus Mărginean.

Chiar dacă Mobstore Bucureşti, distribuitor de mobilă din Turcia, nu are o ofertă pentru acest program, Ion Alexandru, directorul de vânzări al  firmei, se gândeşte că ar fi o idee bună de a propune o astfel de promoţie. În schimb, Trifina de la Fortismob este mult mai sceptică referitor la această idee. „Mi se pare un insucces să leg numele meu de programul «Prima Casă», despre care s-a scrs în presă că nu a avut succes”, a precizat Trifina.

Piaţa dă semne de revenire

0-36488-bife2.jpgDeşi preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România, Aurica Sereny, vorbeşte de scăderi de 15-17% în primul semestru pe piaţa  mobilei, majoritatea producătorilor şi distribuitorilor prezenţi vorbesc de scăderi mai mari, de 20-30% şi, în unele cazuri, de până la 40%.

În schimb, şi patronatul şi firmele de mobilă sunt de acord că piaţa a început să dea semne de revenire, după o creştere a vânzărilor în iulie şi august faţă de lunile anterioare. Potrivit lui Sereny, creşterea a fost posibilă şi ca urmare a revenirii economiilor din Franţa, Italia sau Germania, pieţe cu tradiţie pentru exportul de mobilă din România.

La rândul său, directorul de marketing al grupului de firme Simex, Zsolt Nemes spune că sunt semne că piaţa o să urce până la sfârşitul anului. La fel şi Marina Trifina se aşteaptă ca afacerile Fortismob să crească faţă de anul trecut, chiar dacă vânzările au scăzut cu circa 25-30% în primul semestru.

„În ultimele două luni am ajuns peste anul trecut, ceea ce mă face să sper să depăşim cifra de afaceri de anul trecut”, a spus Trifina.

Deşi producătorii sunt destul de optimişti în privinţa relansării vânzărilor atât pe piaţa internă cât şi cea externă, ei se arată mai degrabă pesimişti în ceea ce priveşte profitabilitatea afacerilor din acest an, care va fi cu siguranţă mai redusă decât în 2008.

Potrivit lui Ioan Mărginean reducerea preţurilor din acest la articolele de mobilier se va resimţi în scăderea profitabilităţii firmei.

O scădere a profitului aşteaptă şi preşedintele Mobex, producător de mobilă care a disponibilizat la începutul acestui an circa 300 de angajaţi ca urmare a scăderii comenzilor, în special cele de export.

DETALII:
Citeşte şi Mobilierul de artă: o investiţie care nu-şi pierde valoarea nici în criză.