Retailerul de electronice, electrocasnice şi IT&C Altex a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 124 milioane de euro, în scădere cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, vânzările companiei nu au reuşit să recupereze din scăderea înregistrată în primele şase luni, care a fost tot de 50%.

Raportat la vânzările din trimestrul al doilea al acestui an, afacerile Altex au crescut în intervalul iulie – septembrie cu numai 6%.

Pentru întregul an, compania controlată de omul de afaceri Dan Ostahie, care deţine şi funcţia de preşedinte al Altex, estimează o cifră de afaceri de 187 milioane de euro, în scădere cu 45% faţă de anul trecut.

”Cifra de afaceri înregistrată de Altex România în primele trei trimestre din 2009 confirmă realismul obiectivului propus pentru anul în curs – să obţinem un volum al vânzărilor de peste 180 milioane de euro şi să consolidăm poziţia de lider. Estimăm că vom beneficia şi în sezonul de toamnă – iarnă de o dinamică asemănătoare, cu un accent foarte puternic în timpul sărbătorilor din luna decembrie”, a declarat Ostahie  într-un comunicat.

UPDATE : Compania şi-a plătit TVA-ul restant la stat

Ostahie a mai precizat că avansul vânzărilor faţă de trimestrul al doilea a permis companiei să plătească TVA-ul restant din luna iunie, întreaga sumă de 6 milioane de lei fiind achitată integral.

Creşterea pieţei se lasă aşteptată

Referitora la estimările legate de piaţa de electronice, electrocasnice şi IT&C, Ostahie este rezervat. „Creşterea pieţei va fi moderată în raport cu 2009 şi ne va ţine încă departe de ideea de recuperare. Din păcate, evoluţia anuală va fi la fel de tributară sezonalităţii, lucru care se va repeta cel puţin încă 2-3 ani”, a mai spus Ostahie.

Conform estimărilor Altex, piaţa de profil se va redresa abia în 2012, urmând să înregistreze o ctreştere uşoară în următorii ani. „Chiar dacă a urmat înscrierea pe o traiectorie uşor ascendentă a vânzărilor în cel de-al treilea trimestru, dificultăţile de ordin financiar care s-au instalat în urma cu un an de zile şi care, probabil, vor persista încă o perioadă de timp au modificat considerabil atitudinea consumatorilor în ceea ce priveşte achiziţionarea de bunuri”, se mai artă în comunicat.

Electrocasnicele au luat faţa electronicelor

Electrocasnicele mari au consemnat în trimestrul trei o creştere de 19% a vânzărilor în comparaţie cu trimestrul al doilea. Din categorie, frigiderele au înregistrat  cea mai amre creştere cu un avans de 35.
În schimb, electrocasnicele încorporate au avut o creştere mult mai moderată, în mare măsură din cauza dezvoltării imobiliare practic inexistente.

Ca urmare a sezonalităţii, produsele electronice au scăzut cu 10% în trimestrul al treilea, televizoarele LCD şi Plasma având un regres şi mai mare, de 15%. Camerele digitale foto ăi video şi-au reluat creşterea, înregistrând în trimestrul al treilea un avans de14% faţă de lunile aprilie – iunie, fiind produsele preferate ale sezonului estival.

Produsele IT au crescut mai puţin în trimestrul al treilea, cu doar 5% faţă de trimestrul al doilea. „În ceea ce priveşte PC-ul, acesta rămâne în continuare o opţiune, deşi vânzările stagnează, fiind o alternativă financiară convenabilă în această perioadă, fie pentru calculatoarele necesare şcolarilor, fie pentru configuraţiile foarte puternice de business sau divertisment”, se mai arată în comunicat.

Altex Romania este unul dinter principalii jucători ai pieţei româneşti de retail cu produse electrocasnice, electronice, IT, comunicaţii şi multimedia. Suprafaţa comercială totală este divizată între 50 de magazine Altex şi 15 unităţi comerciale Media Galaxy.

Compania este acţionar majoritar la companiile Complet Electro Serv – producător de echipamente IT, Cometex SA – compania de real-estate. Din grupul Altex mai face parte şi compania de credite de consum Credex, unde 30% din acţiuni sunt deţinute de Raiffeisen Bank.