Secretarul general adjunct al PSD, Codrin Ştefănescu, îşi petrece vacanţele numai în ţară, în acest an fiind, până în prezent, doar patru zile pe Litoral, împreună cu fiica sa, Andra, şi cu prietena lui.

Codrin Ştefănescu, care a promovat programul ‘Litoralul pentru toţi’, a locuit în staţiunea Saturn.

‘Am fost pe o plajă normală, am vorbit cu toată lumea, de la politică până la subiecte legate de cultură, cărţi medievale, pictură, am jucat table, am mâncat porumb fiert, hamsii cu cartofi prăjiţi. Şi, evident că a doua zi am făcut insolaţie! Aşa că, a treia zi, am stat numai cu comprese cu iaurt şi creme. În ultima zi, când am plecat spre casă, am mai făcut o baie şi am plecat la Bucureşti. Asta a fost toată vacanţa mea’, a povestit Ştefănescu.

La sfârşitul lunii octombrie, secretarul general adjunct al PSD va mai pleca într-o mini-vacanţă de trei zile, în Retezat, unde peisajul este mai frumos decât în orice altă ţară.

Până atunci, a arătat el, vor urma în cursul lunilor august – septembrie o serie de reuniuni ale conducerii PSD – Comitetul Executiv Naţional al Partidului, întâlnirea cu grupurile parlamentare – dar şi Şcoala de vară a PSD.

‘Voi merge trei zile în Retezat, într-o zonă care se află mai sus de Clina Brazi, până în Barajul Râul Mare. Cascadele sunt mai frumoase decât în orice altă ţară de pe pământ, inclusiv Elveţia. Voi merge cu un grup de prieteni la pescuit de păstrăvi şi clean. Ca în fiecare, evident, n-o să prindem nimic trei zile şi localnicilor din zonă li sa va face milă de noi şi seara ne vor da păstrăv cu mămăliguţă şi cu mujdei de usturoi, ca ştim şi noi gustul. Deci, făcând o analiză, în ultimii 15 ani cred că am fost de 10 ori acolo la pescuit şi personal am reuşit să prind un singur peşte, iar pe peştele ăsta l-am prins cu totul întâmplător: când am tras cu undiţa, a fost noroc chior’, a arătat Codrin Ştefănescu.

El a subliniat că toate vacanţele le face numai în România, în astfel de zone, timp de câteva zile. ‘Mă simt minunat, mâncăm doar mâncare românească tradiţională. N-am gusturi sofisticate absolut deloc’, a adăugat Ştefănescu.

Social-democratul a arătat că în străinătate merge doar atunci când are întâlniri oficiale sau când participă câte două – trei zile la târgurile internaţionale de carte sau de filatelie. ‘Dar asta înseamnă odată pe an’, a mai spus Codrin Ştefănescu.

Alte destinații
Deputatul social-democrat Dan Tudorache preferă să-şi petreacă concediile în România pentru că, spune el, aşa trebuie să se comporte orice parlamentar pentru a da un bun exemplu în promovarea staţiunilor şi locurilor deosebite pe care le are ţara noastră.

Dan Tudorache îşi petrece concediul împreună cu familia în staţiunea Năvodari, în cadrul unui complex hotelier nou construit, care adăposteşte 1.700 de turişti.

El se declară foarte mulţumit de serviciile oferite de acest complex hotelier, care este unul liniştit, fără viaţă de noapte şi în care se află în special familii care au copii.

‘Este o zonă în care sunt foarte mulţi copii cu părinţii. Fetiţa mea, în vârstă de 7 ani şi jumătate, a avut parte de o perioadă de relaxare şi de socializare alături de mulţi copii din complex. Dacă vorbim despre servicii, întotdeauna este loc de mai bine, dar este una dintre locaţiile care are mare căutare în rândul familiilor cu copii. Plaja este foarte frumoasă, apa este mică’, a declarat pentru AGERPRES Dan Tudorache.

În opinia sa, este normal ca un ales al poporului să meargă să-şi petreacă concediile în România. ‘Este singurul mod prin care noi putem să ne promovăm staţiunile şi locurile cele mai frumoase din România’, a motivat Tudorache.

Deputatul PSD are în vedere, odată cu sesiunea parlamentară din toamnă, promovarea şi susţinerea cu prioritate a acelor iniţiative legislative ale partidului, cu referire la cele care au constituit promisiuni de campanie sau parte a programului USL. Între acestea se află o lege conform căreia şi proprietarii caselor din sectorul 1 să se bucure de programul de reabilitare termică a blocurilor derulat de Primăria acestui sector, aceasta fiind una dintre promisiunile făcute electoratului în campania din noiembrie – decembrie 2012. ‘O să urmăresc această iniţiativă care a fost începută şi pe care am cules-o din rândurile alegătorilor’, a subliniat Dan Tudorache.

Și în țară, și în străinătate
Purtătorul de cuvânt al PNL, deputatul Mihai Voicu, şi-a petrecut vacanţa de vară atât în ţară, cât şi în străinătate, el afirmând că aceasta i-a fost suficientă pentru reîncărcarea bateriilor pentru o nouă sesiune parlamentară.

‘Am fost şi la Mamaia şi în străinătate. A fost doar o vacanţă’, a declarat, pentru AGERPRES, Mihai Voicu.

Liberalul nu a dorit să dea alte detalii despre vacanţa sa.

Întrebat dacă s-a întors din vacanţă cu idei de proiecte pentru România, el a răspuns: ‘Sunt membru al Guvernului, proiectele sunt colective, nu sunt individuale’.

Deputatul PNL a arătat că vacanţa pe care a petrecut-o atât în ţară, cât şi în străinătate, a fost suficientă pentru reîncărcarea bateriilor pentru sesiunea parlamentară.

‘Este foarte bine că m-am întors la birou’, a spus Voicu, precizând că se află la Guvern.

Deputatul liberal Alina Gorghiu a avut o vacanţă fragmentată, petrecând o săptămână în Grecia şi mai multe weekend-uri în ţară.

‘Am fost o săptămână în Grecia, unde partea bună şi pe care o să o testăm şi în România la un moment dat este că au redus chiar acum de curând TVA pe parte de turism şi lucrul acesta se pare că s-a văzut pentru că le-a crescut cifra turiştilor destul de mult în ultima vreme’, a declarat, pentru AGERPRES, Alina Gorghiu.

Ea a povestit că şi-a petrecut mai multe weekend-uri şi în ţară, la Curtea de Argeş, la Bâlea şi pe litoral.

Deputatul liberal a arătat că săptămâna petrecută în Grecia nu a fost suficientă pentru reîncărcarea bateriilor pentru noua sesiune parlamentară.

‘Mie una nu mi-a ajuns o săptămână de vacanţă pentru că nu am apucat să mă deconectez. Nu apuci să te relaxezi, nu apuci să te deconectezi (n.r. într-o săptămână de vacanţă). Eu nu mi-am lăsat nici blog-ul, nici Facebook-ul. M-am străduit să fiu activă. Pentru mine nu prea a fost vacanţă’, a precizat Alina Gorghiu.

Ea a menţionat că intenţionează să-şi petreacă vacanţa de iarnă la Rânca.

‘Abia aştept să mă urc pe placă, să mă duc pe pârtie şi să fie vremea rece, să mi se înroşească nasul de la frig şi să fie zăpadă pentru că nu mai suport căldura din Bucureşti’, a arătat deputatul PNL.

Conservatorii, în România

Deputatul Partidului Conservator Damian Florea s-a aflat în această vară timp o săptămână la Năvodari, împreună cu familia.

El a preferat acest loc unuia din străinătate, apreciind că este mai bine ca banii să fie daţi la noi acasă.

‘Pentru cine nu mă crede, l-am avut martor pe senatorul PSD Cristian Dumitrescu, care s-a aflat şi el la Năvodari împreună cu soţia sa, Corina’, a declarat pentru AGERPRES Damian Florea.

Acesta a adăugat că a preferat să-şi petreacă vacanţa la Năvodari pentru că nu este aglomeraţie mare, dar şi pentru că viaţa de noapte nu este atât de zgomotoasă.

Preşedintele Comisiei juridice din Camera Deputaţilor, Bogdan Ciucă, purtător de cuvânt al Partidului Conservator, nu a avut parte de un concediu propriu-zis în această vară.

‘Chiar acum când vorbim, sunt în biroul Comisiei juridice şi pregătim sesiunea parlamentară care urmează, şedinţele care vor avea loc în perioada vacanţei parlamentare şi o sesiune ştiinţifică pe care comisia o organizează în parteneriat cu Academia Română şi Institutul de Cercetări Juridice pe 29 august. Nu am fost în vacanţă propriu-zis, mi-am dus familia la Soveja şi după aceea m-am dus şi i-am luat şi am ‘furat’ şi eu o zi – două. La fel s-a întâmplat într-un weekend, când m-am dus să-mi iau familia de la Năvodari’, a declarat pentru AGERPRES deputatul conservator.

Potrivit acestuia, sunt foarte multe proiecte pentru perioada următoare.

‘Noi am tras tare în ultimele săptămâni de lucru ale comisiei să adoptăm ceea ce ne impunea MCV, adică Legea de punere în aplicare a Codului de procedura penală, Legea privind pedepsele privative de libertate, Legea privind pedepsele neprivative de libertate, o lege cu sistemul de probaţiune. Şi, pentru că ne-am concentrat pe ele, au rămas mai multe în dezbaterea comisiei şi vrem ca, începând cu 26 – 27 august, când se întruneşte comisia, deja să începem să lucrăm la rapoartele mai multor proiecte care se află pe ordinea noastră de zi. Şi, pentru că sunt gălăţean, aş face o comparaţie: aşa cum furnalul are un rol şi trebuie să funcţioneze continuu pe o platformă siderurgică, aşa şi Comisia juridică trebuie să funcţioneze continuu într-o fabrică de legi’, a subliniat purtătorul de cuvânt al PC.

Deputatul UNPR Eugen Nicolicea a declarat pentru AGERPRES că vacanţa şi-a petrecut-o într-o staţiune balneoclimaterică din judeţul Buzău despre care crede că ar trebui să fie mult mai bine promovată.

‘Mi-am petrecut vacanţa într-o staţiune balneoclimaterică din judeţul Buzău. Este o staţiune extraordinară în judeţul Buzău care ar trebui să fie promovată mult mai bine decât este. Îmi pare rău că cei de la TVR nu promovează staţiunile din ţară. Avem lucruri extraordinare la noi în ţară. Întâmplător este şi în judeţul pe care îl reprezint. Am stat 7 zile. Nu este vorba de reîncărcat bateriile, este vorba de tratament având în vedere că este o staţiune balneo. Apa de acolo este faimoasă pentru proprietăţile cu curative’, a spus Nicolicea.

El a afirmat că în timpul vacanţei a avut şi unele întâlniri cu ‘factori de răspundere’.

‘M-am întâlnit cu factori de răspundere, cu primarul Boşcodeală, care este şi şeful USL local şi am avut mai multe discuţii’, a mai afirmat deputatul UNPR.

Întrebat unde îşi va petrece sărbătorile de iarnă, Nicolicea a spus că nu s-a gândit încă, dar că va decide acest lucru ‘pe ultima sută de metri’.

‘Pe mine, sărbătorile, vacanţa, mă iau prin surprindere. Întotdeauna îmi aranjez acest lucru pe ultima sută de metri şi a fost întotdeauna foarte frumos. Sunt unii care nu se termină bine Paştele şi vorbesc de Crăciun şi invers. La mine au fost întotdeauna pe ultima sută şi au ieşit foarte bine’, a mai spus parlamentarul UNPR.

Deputatul UNPR Gheorghe Emacu şi-a petrecut vacanţa parlamentară în ţară vizitând locuri ‘superbe’ din Sibiu, Oradea, Slănic, locuri care l-au făcut să se gândească la viitoare proiecte pe care ar putea să le susţină în Parlament.

‘Vacanţa a fost de vreo 7-8 zile. Am fost în ţară, la Sibiu, la Oradea după aceea ne-am întors pe la Slănic. Am văzut câteva localităţi din ţară în care am stat câte o zi sau două apoi am revenit la Iaşi în colegiul 8. Important este să te şi odihneşti puţin, să revezi fişa de sănătate. Şi lucrul acesta trebuie să îl faci din când în când, treci de nişte etape. Cred că am îmbunătăţit aceşti parametri în perioada aceasta. La Iaşi am continuat audienţele cu oamenii din zonă. Nu numai cu cei din colegiu. Am avut o activitate de reconstrucţie a organizaţiei UNPR Iaşi fiind numit de o lună şi ceva preşedinte interimar al acesteia. Am mers în teritoriu, în judeţ’, a declarat Emacu pentru AGERPRES.

Întrebat de ce a ales să îşi petreacă vacanţa în România, el a spus că ţara are multe locuri superbe care merită văzute, chiar dacă unele dintre acestea au fost uitate de politicieni.

‘Am bătut ţara în lung şi lat de-a lungul vremii, am avut diferite misiuni, dar încă sunt lucruri pe care nu le-am văzut şi altele care merită a fi revăzute. Sunt locuri absolut superbe. Uneori şi unele locuri arată că lumea le-a uitat, în special politicienii şi dau aici un exemplu Drumul european între Oradea şi Deva. Păcat de acele locuri că sunt superbe’, a spus deputatul UNPR.

În opinia sa, ar fi necesare proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, cele legate de managementul de trafic în judeţul Iaşi, dezvoltarea unui parc industrial care să ofere noi locuri de muncă dar şi grăbirea procesului de reabilitare a Palatului Culturii din Iaşi.

‘Infrastructura este un proiect solid şi pentru mulţi ani, Iaşi are nevoie de aşa ceva. Problema infrastructurii nu este una nouă şi trebuie să fie rezolvată. Iaşi este un şantier, aproape tot Iaşiul şi asta este un lucru bun, dar judeţul ca atare are mari probleme la drumuri judeţene, comunale, ori aici ideea de proiecte este pe podium. Iaşiul are un proiect major, sper ca în 2021 Iaşi să fie Capitală europeană culturală. Avem un proiect semna cu UE de 20 de milioane pentru managementul traficului. Proiectele trebuie să fie legate de locuri de muncă şi Iaşi are câteva şanse una este în a construi un parc industrial. Va fi practic un laborator de afaceri care cu siguranţă vor antrena crearea de locuri de muncă. Mai rămân şi proiecte sau idei punctuale care trebuie consolidate. Palatul Culturii care este un simbol nu numai al nostru dar şi al Moldovei a intrat într-o perioadă de reconstrucţie dar merge destul de greu şi cu sincope. Este un proiect care trebuie obligatoriu să se realizeze anul acesta şi anul viitor ca să nu mai fi apă în subsolul său şi această bijuterie să rămână pentru generaţiile care urmează’, a explicat Emacu.

El a spus că cele 7 zile de vacanţă l-au costat aproximativ 4.000 de lei, bani care au inclus transportul, cazarea şi masa.

‘O întâmplare neplăcută a fost cea legată de drumul ce leagă Oradea de Deva. Am făcut peste 4 ore pe 180 de kilometri. Au fost multe momente plăcute precum revederea Institutului Militar ‘Nicolae Bălcescu’ din Sibiu pe care l-am făcut în urmă cu mulţi ani şi care m-a răscolit puţin în sufleteşte, dar într-un mod cu totul plăcut’, a afirmat deputatul UNPR.

Referindu-se la sărbătorile de iarnă, Gheorghe Emacu a spus că doreşte să le petreacă în Moldova ‘poate chiar la Iaşi’.