Un restaurator și un rapper rus vor redeschide joi lanțul de cafenele din Rusia deținut anterior de Starbucks, aceasta fiind cea mai recentă schimbare de brand a unei mari companii occidentale după un exod corporatist de luni de zile din această țară.

Potrivit Reuters, lanțul va fi redenumit Stars Coffee, cu un nou logo care prezintă în continuare imaginea unei femei cu o stea deasupra capului, asemănător celui de la Starbucks.

Starbucks nu a comentat asemănarea logo-ului

Starbucks a refuzat să comenteze asemănarea dintre logo și nume, dar a făcut referire la o declarație anterioară în care a spus că societatea a luat decizia de a se retrage și că nu mai are o prezență a mărcii pe piața rusă.

La sfârșitul lunii mai, Starbucks, cu sediul în Seattle, care a contribuit la popularizarea cafelei la pachet într-o societate care în mod tradițional iubește ceaiul, a declarat că va ieși din Rusia după aproape 15 ani.

Starbucks avea 130 de magazine în Rusia, operate de către Alshaya Group, deținătorul licenței sale, și avea aproape 2.000 de angajați în această țară.

Relansarea urmează unei mișcări similare din partea Vkusno & tochka, care a preluat fostele restaurante McDonald’s din Rusia. Aceste mișcări schimbă peisajul de retail și corporativ al țării, în timp ce conflictul din Ucraina intră în cea de-a șasea lună.

În iulie, Pinskiy a declarat pentru Forbes Rusia că va deveni coproprietar al cafenelelor Starbucks din Rusia, asociindu-se și cu holdingul Sindika.

„Prietenul” lui Putin relansează Starbucks în Rusia

În timp ce parteneriatul poate părea puțin probabil, Timati, unul dintre cei mai faimoși rapperi din Rusia, a co-fondat lanțul Black Star Burger din Rusia, care vinde un „Timati Burger”.

De asemenea, el este cunoscut pentru sprijinul său față de Kremlin și în 2015 a lansat o piesă care conținea versurile „Președintele Putin este cel mai bun prieten al meu”.

Pinskiy, care la începutul acestei luni i-a spus reporterului rus și activistului politic Ksenia Sobchak că nu a gustat cafea în viața sa, are o serie de restaurante în portofoliu, inclusiv un proiect comun cu Timati, REDBOX, care servește preparate din bucătăria pan-asiatică, relatează Reuters.