Lanţul american de cafenele Starbucks şi-a anunţat luni retragerea de pe piaţa rusă, unde opera de 15 ani, alăturând-se astfel altor companii precum McDonald’s sau Exxon Mobil, care au adoptat măsuri similare după invazia rusă din Ucraina.

Starbucks va închide 130 de localuri din întreaga ţară, care au un aport de mai puţin de 1% la veniturile sale anuale, potrivit unui comunicat al companiei.

De asemenea, o serie de alte companii occidentale, printre care Imperial Brands și Shell, taie la rândul lor legăturile cu piața rusă, acceptând să își vândă activele din această țară sau să le predea managerilor locali.

Lanțul american suspendase activitatea la începutul lunii martie

Compania americană anunţase deja suspendarea activităţilor sale comerciale în data de 8 martie, inclusiv expedierea produselor către această țară, ca urmare a invaziei Moscovei în Ucraina.

Atunci, Starbucks şi-a exprimat condamnarea totală faţă de „atacurile oribile ale Rusiei în Ucraina” şi a precizat că pe măsură ce evoluează situaţia va lua măsuri, în acord cu „valorile” sale.

Starbucks a precizat că va plăti o compensaţie cu salariul pe şase luni celor aproximativ 2.000 de angajaţi pe care îi are în Rusia, relatează EFE, potrivit Agerpres.

Lanţul american de fast-food McDonald’s a anunţat în martie închiderea temporară a celor 850 de localuri ale a sale din Rusia şi îngheţarea tuturor operaţiunilor, fapt ce a produs un impact considerabil după prezenţa de peste 30 de ani pe teritoriul rus.

McDonald’s și-a vândut afacerea din Rusia

Grupul McDonald’s a anunţat săptămâna trecută că a ajuns la un acord pentru a vinde afacerea din Rusia omului de afaceri Alexandr Govor, ceea ce va permite păstrarea a mii de locuri de muncă.

„Potrivit condiţiilor acordului, Alexandr Govor achiziţionează întregul portofoliu de localuri ale lanţului şi le va dezvolta sub o nouă marcă”, a precizat McDonald’s, într-un comunicat în care notează că omul de afaceri rus îi este partener din 2015 şi că în Siberia operează peste 25 de francize deschise de el.

Compania, care a deschis primul său magazin în Rusia în 2007, nu a oferit detalii privind impactul financiar al ieșirii din Rusia. McDonald’s spusese că va suporta o pagubă de până la 1,4 miliarde de dolari.