Companiile precum Apple și Starbucks, lovite din plin de China. Afacerile le sunt afectate

În acest context, Apple a declarat că lockdown-ul va afecta probabil vânzările din trimestrul curent între 4 și 8 miliarde de dolari, respectiv 3,2 miliarde de lire sterline și 6,4 miliarde de lire sterline, potrivit informațiilor transmise de Sky News.

Amintim că Shanghaiul a fost afectat de mai bine de o lună, multe persoane fiind izolate în ansambluri rezidențiale. Beijingul este la rândul său în alertă din cauza COVID. Mai mult, există și o penurie continuă de cipuri pentru calculatoare.

Starbucks a înregistrat o scădere a vânzărilor

Starbucks a declarat la începutul acestei săptămâni că vânzările din magazine din China au scăzut cu 23% în trimestrul care s-a încheiat pe 3 aprilie, comparativ cu același trimestru al anului trecut.

DuPont, care vinde inclusiv adezivi și materiale de construcții a declarat că a anticipat „principalele incertitudini externe din mediul macro, și anume închiderile legate de COVID în China”. Și Estee Lauder și-a redus perspectivele pentru întregul an din cauza restricțiilor COVID din China și a inflației.

Măsurile luate de China exacerbează inflaţia la nivel mondial

Prin măsurile luate de autoritățile de la Beijing, China dă o lovitură economică puternică la nivel mondial, atât în ceea ce privește oferta, dar și în privința cererii. Dacă Rusia se face vinovată de o criză a securității alimentare prin războiul din Ucraina, China a luat măsuri discret care accentuează inflația la nivel mondial, notează Reuters.

Când fabrica din Shanghai a Tesla şi alte uzine auto au fost închise în urma măsurilor de urgenţă menite să aducă sub control cel mai mare focar de Covid-19 din China, întrebarea urgentă a fost cât de repede se vor redeschide acestea pentru a acoperi cererea în creştere puternică.

Însă cu lockdown-ul din Shanghai intrând în cea de-a patra săptămână şi măsuri similare impuse într-o mulţime de alte oraşe mai mici, cea mai mare piaţă de creştere pentru maşini electrice s-a prăbuşit. Iar alte companii, de la producători de articole de lux, la restaurante fast-food, au oferit la rândul lor prima imagine a vânzărilor pierdute şi încrederii zdruncinate în ultimele săptămâni, chiar în condiţiile în care Beijingul ia măsuri pentru a ajuta industriile afectate de Covid şi a stimula cererea.