Lanțul de magazine s-ar putea vinde

Consiliul de Administraţie al producătorului brazilian de cosmetice Natura &Co a anunţat luni că a autorizat compania să caute „alternative strategice” pentru subsidiara The Body Shop, transmite Reuters. Acest lanț de magazine cosmetice este prezent și în România.

O vânzare a lanțului The Body Shop, tranzacție evaluată la aproximativ 511 milioane de dolari, este cel mai probabil rezultat, au scris analiștii de la J.P. Morgan, din cauza renunțării la Aesop și a concentrării companiei pe America Latină.

Amintim că, decizia vine după ce în aprilie compania din Brazilia a fost de acord să vândă brandul de lux Aesop firmei franceze L’Oreal, pentru 2,53 miliarde de dolari.

Pentru L’Oreal, care deține mărci de la Maybelline la Lancome, și care s-a mutat pe segmentul superior, unde consumatorii sunt mai puțin afectați de criza economică, această tranzacție reprezintă cea mai mare achiziție de marcă de până acum, potrivit datelor Dealogic.

Aceasta oferă companiei braziliene Natura o oarecare ușurare financiară din cauza marjelor în scădere și a datoriilor mari.

Directorul general al L’Oreal, Nicolas Hieronimus, a declarat într-un comunicat că grupul a văzut un „potențial de creștere masivă” în Aesop, în special în China – unde brandul australian a debutat cu două magazine în ultimul trimestru din 2022 – și în retailul de călătorie.

Tranzacţia face parte dintr-o transformare mai amplă a Natura, al cărei director general Roberto Marques a demisionat anul trecut, fiind înlocuit cu Fabio Barbosa.

Schimbări la conducerea producătorului Natura

În ultimii ani, Natura a crescut prin achiziţii de mare calibru, inclusiv achiziţionarea The Body Shop de la L’Oreal în 2017, dar acum este interesată de „disciplină” şi reducerea gradului de îndatorare, în vederea sporirii profitabilităţii.

„Nu pot exista asigurări că acest proces va avea ca rezultat o tranzacţie”, a indicat într-un comunicat Natura cu privire la potenţialul acord privind Body Shop.

Barbosa declara atunci că principala prioritate a Natura nu a fost reducerea costurilor, deși a spus că acest lucru este „absolut important”, ci eficientizarea organizațiilor sale și creșterea capacității acestora de a fi mai agile.

„Ne concentrăm, de asemenea, pe partea de venituri. … Știm că trebuie să ne îmbunătățim marjele, să creștem veniturile și să continuăm să acordăm atenție costurilor”, a spus el.

Fabio Barbosa a ocupat funcția de director executiv al Santander Brasil între 2008 și 2011, conducând, de asemenea, Banco Real timp de peste un deceniu și publisherul Grupo Abril între 2011 și 2015.