Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

CAPITAL PREMIUM

Uitați de Rolex-urile strălucitoare și de gențile Louis Vuitton. Oamenii bogați au un alt mod de a arăta că fac parte din Elită

Autor: | | 0 Comentarii | 2382 Vizualizari

Deținerea unei geanții Louis Vuitton, a unui Bugatti de milioane de dolari sau a unui Rolex strălucitor era de obicei un element care indica că faci parte din elita bogaților. Dar extravaganța devine din ce în ce mai puțin prezentă în randul elitelor cu incasări enorme.

Aceştia cheltuie mai mult ca niciodată pe securitate şi intimitate, schimbând casele imense de pe dealuri cu unele din cartiere ascunse de Google Street View

Și într-o epocă în care consumul de masă înseamnă că atât clasa superioară, cât şi clasa de mijloc pot deţine acelaşi brand de lux, cei bogaţi sunt nevoiţi să investească bunuri materiale în mijloace imateriale ca o modalitate de a semnala statutul.Este ceea ce Elizabeth Currid-Halkett numeşte "consum inconştient" în cartea sa "Suma lucrurilor mici: o teorie a unei clase aspiraţionale".

Este opusul "consumului conspirativ", un termen conceput de Thorstein Veblen în "Teoria Clasei Destinse", referindu-se la conceptul de folosire a elementelor materiale pentru a indica statutul social - un semn distinctiv al cheltuielilor anterioare ale elitei, a scris Currid-Halkett într-un articol de anul trecut.

Practic, să îţi etalezi lucrurile scumpe nu mai este sinonim cu a fi bogat. În SUA în mod special, primul procent din populaţie a cheltuit mai puţin pe bunuri materiale începând cu anul 2007, a scris Currid-Halkett, citând date din Sondajul Cheltuielilor Consumatorului American.

Este o tendinţă în creştere nu numai printre milionari şi miliardari, dar şi ceea ce Currid-Halkett numeşte "clasa aspiraţională".

,,Această nouă elită îşi cimentează statutul prin aprecierea cunoaşterii şi construirea capitalului cultural, ca să nu mai vorbim de obiceiurile de cheltuieli care merg cu el", a scris Currid-Halkett, adăugând că "evitând un materialism evident, bogaţii investesc semnificativ mai mult în educaţie, pensionare, şi sanatate - toate acestea sunt imateriale, dar costă cu mult mai mult decât orice geantă pe care un consumator cu venituri medii ar putea-o cumpara", scrie businessinsider.com

Investiţia în educaţie propulsează mobilitatea socială

Acest consum inconştient trece adesea neobservat de clasa de mijloc, dar este observat de o altă elită, iar aceasta este ceea ce o face atât de discretă.

Currid-Halkett l-a descris ca o modalitate uşoară pentru elite de a-şi semnala capitalul cultural semenilor lor şi pentru a-şi cimenta statutul. Reproduce privilegiul într-o modalitate pe care lauda cu bunurile materiale nu ar putea să o facă.

 

Afişarea cunoştinţelor, cum ar fi referirea la articolele din New Yorker, exprimă acest capital cultural, oferind unei persoane o pârghie de a urca pe scara socială şi de a face conexiuni, a scris Currid-Halkett

J.C. Pan de la the New Republic a descris cum părinţii încearcă să le imprime clasa socială copiilor lor: le cumpară produse de ingrijire din anumite locuri, îi duc în călătorii în Galapagos şi, cel mai important, le oferă avantajul educaţional, de la grădiniţe de cel mai înalt nivel până la meditatori pentru testul SAT şi taxele pentru şcolile din Ivy League. În 2014, primii 1% au cheltuit cu 860% mai mult decât media naţională pe educaţie.” 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.