Reprezentanții Uber au precizat că nu va lua comision din recompensa oferită șoferilor. În România, opțiunea este valabilă începând cu data de14 decembrie. Uber este prezent în patru oraşe şi are peste 450.000 de utilizatori România, a doua mare piaţă în Europa Centrală şi de Est, după Polonia. Este, totodată, a cincea piaţă în UE, unde compania este prezentă în 21 de state membre şi peste 60 de oraşe.

Potrivit unui studiu IRES, 1 din 3 tineri utilizează deja Uber şi recomandă aplicaţia rudelor şi prietenilor, Uber fiind cea mai recomandată aplicaţie, după mobile-banking şi Whatsapp. În unele ţări, Uber funcţionează sub cadrul care defineşte serviciile de închiriere maşini cu şofer în regim privat, în timp ce alte state au definit ride sharing-ul ca pe o categorie separată de servicii de transport.

Estonia, Lituania, Finlanda au ales să reglementeze serviciile de ride sharing-ul şi să implementeze un sistem de licenţiere, atât pentru platformă, cât şi pentru şoferii-parteneri.

Pentru a descrie activitatea de ridesharing, legislatorii au ales sintagma „transportul pasagerilor cu autoturisme private contra cost". Legea stabileşte că serviciul poate fi furnizat pe baza unui contract scris încheiat cu pasagerul sau atunci când transportatorul şi pasagerul sunt de acord asupra serviciului prin intermediul organizatorului transportului de călători. Pentru a descrie entităţile care asistă/ intermediază serviciul, se foloseşte termenul „Organizator de transport de călători". Legea prevede că poate fi o persoană fizică sau juridică care organizează transportul de pasageri sau creează condiţii tehnice şi organizatorice pentru transportator şi pasager să se pună de acord asupra termenilor serviciilor de ridesharing.

Transportatorul, care deţine în mod legal un autoturism şi care îndeplineşte cerinţele generale ale autovehiculelor, este autorizat să furnizeze servicii ridesharing numai după depunerea declaraţiei privind activitatea intenţionată către instituţia municipală. Operatorii de transport pot, de asemenea, să acorde organizatorilor transportului de călători să prezinte declaraţiile în numele acestora. Autorizaţia este considerată eliberată în ziua următoare datei depunerii cererii.

Municipalităţile sunt responsabile pentru emiterea şi administrarea autorizaţiilor. Legea prevede lista condiţiilor în care acestea pot fi suspendate sau anulate. Autorizaţia poate fi suspendată atunci când transportatorul încalcă cerinţele stabilite în Normele aprobate de Ministerul Transporturilor şi Comunicaţiilor sau când vehiculul utilizat nu mai îndeplineşte cerinţele stabilite. Termenul de remediere a defectelor nu trebuie să fie mai scurt de 30 de zile. Autorizaţia poate fi anulată în cazul în care transportatorul transferă maşina declarată către o altă persoană, când se dovedeşte că transportatorul a furnizat date false pentru a primi autorizaţia sau când defectele care au determinat suspendarea nu sunt eliminate in perioada stabilită. Transportatorul care furnizează servicii de ridesharing sau Organizatorul transportului de călători (exemplu Uber) sunt obligaţi să transmită autorităţilor de reglementare contractele sau datele privind acordurile (în cazul în care vorbim de servicii intermediate prin aplicaţii).

Transportatorul este obligat să transmită Inspecţiei Fiscale de Stat informaţii cu privire la veniturile obţinute din activitatea de ridesharing poate împuternici Organizatorului transportului de călători să furnizeze aceste date în numele său.