Puține mărci se pot lăuda cu menținerea în primul eșalon al clasamentelor de fiabilitate precum Toyota. Cu mici sincope, brandul nipon a reușit să se poziționeze permanent în top din acest punct de vedere, iar clienții nu uită ușor un astfel de amănunt.
Capitolul vânzări nu este însă la fel de fast pentru japonezi. Dacă luăm în calcul doar ultimii trei ani, putem observa o scădere a numărului de unități comercializate în Europa de la 697.577 la 527.206. Și, chiar dacă unii vor obiecta că majoritatea mărcilor a înregistrat reculuri în perioada menționată, dovada că Toyota pierde teren în fața concurenței este cota de piață.
Între 2009 și 2011, marca japoneză a pierdut nu mai puțin de un punct procentual, având, la finalul anului trecut, doar 3,9% din totalul pieței auto.

Condiții dificile de piață

În contextul meținonat, lansarea celei de-a treia generații Yaris avea menirea de a revigora vânzările mărcii și, de asemenea, de a restabili încrederea cumpărătorilor după șocul recentelor rechemări masive.
Mai ales că vehiculul intra pe o piață în care modelele de clasă mică câștigau rapid teren. Rezultatul a fost însă neconcludent. Nici în România Yaris nu este un „bestseller“, poziționându-se doar pe locul șapte în clasa B. E drept că, dintre cele zece modele aflate în vârful clasamentului acestui segment, Yaris a fost singurul care a înregistrat creștere (10%) față de anul anterior.
În rest, modele precum Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta au avut scăderi ale vânzărilor cuprinse între 2,4% și 47%. Nici în ianuarie 2012 vânzările nu au intrat pe un trend ascendent fiind comercializate doar 16 unități, față de 76 în aceeași lună a anului trecut.

Mic gigant temperamental

Varianta testată de Capital, dotată cu un propulsor de 1,33 litri care dezvoltă 99 CP, alimentat cu benzină, a reușit să ne încânte în special prin răspunsul rapid la comenzi și prin spațiul, greu de estimat din afară, pus la dispoziția pasagerilor. Tot la capitolul plusuri trebuie menționate ținuta de drum și suspensia care asigură o călătorie confortabilă chiar și pe drumurile, acum pline de gropi, din România.
Nici noul sistem multimedia Toyota Touch nu dezamăgește. Acesta poate fi utilizat atât pentru controlul sistemului audio, cât și pentru analizarea comparativă a consumului în timpul deplasării. O cameră video transmite imagini către ecranul din bord odată ce levierul cutiei de viteze este poziționat în marșarier.

Capitolul minusuri nu este nici pe departe atât de lung precum cel anterior, dar include elemente destul de importante, precum plasticul care acoperă bordul, mult prea tare și cu un aspect neplăcut, designul părții frontale a habitaclului, care se apropie mai mult de cel al unui vehicul utilitar decât de ideea de autoturism, iar garda la sol pare insuficientă pentru a putea trece fără probleme obstacolele din asfaltul românesc. Prețurile Toyotei Yaris sunt cuprinse între 12.691 euro și 17.980 euro.