Datorită performanţelor înregistrate de toate mărcile sale, Toyota, Daihatsu (minivehicule), Hino (camioane) şi Lexus (autovehicule de lux), grupul nipon a reuşit să se plaseze din nou în faţa rivalilor General Motors (care anul trecut a vândut 9,7 milioane de vehicule) şi Volkswagen (9,5 milioane). GM a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de 77 de ani consecutiv până în 2008 când a fost devansat de rivalul japonez Toyota.

Pentru acest an, Toyota se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de 3,4% până la 10,32 milioane unităţi, graţie creşterii cererii pe pieţele din SUA şi China, cele mai mari pieţe auto din lume.

Toyota, GM şi Volkswagen sunt într-o concurenţă acerbă pentru postul de cel mai mare constructor auto mondial. În 2012 decalajul dintre Toyota şi GM era de 460.000 de unităţi iar anul trecut diferenţa s-a redus la 270.000 de unităţi. În plus, Volkswagen este lider pe piaţa chineză iar GM este lider pe piaţa americană şi toate cele trei companii şi-au majorat investiţiile pentru dezvoltarea de noi modele. AGERPRES