Tradus.com, platformă globală online pentru vehicule comerciale rulate, beneficiază de tendința puternică de creștere a mediului online și raportează aproape de două ori mai mulți vizitatori din România, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 

Aproximativ 720.000 de vizitatori unici din România au generat 12,8 milioane de afișări ale paginilor de pe tradus.com între lunile ianuarie și august ale acestui an. Creșterea a fost puternică și pe plan internațional: aproape de două ori și jumătate mai mulți utilizatori au vizitat platforma, în comparație cu anul trecut.

România, o piață importantă pentru cumpărătorii de camioane second hand și utilaje grele listate pe platforma Tradus, a avut una dintre cele mai spectaculoase creșteri: „Cu 2,7 milioane de vizite pe site în ultimele 12 luni, România este numărul unu în Europa în ceea ce privește vizitele pe platforma noastră. Acest interes puternic pentru camioane, utilaje de construcții sau tractoare arată că, pe plan local, industria agricolă, cea a construcțiilor și transporturile sunt robuste. De asemenea, putem vedea cum criza nu numai că a accelerat procesul de digitalizare în aceste industrii, ci a ajutat oamenii să găsească alternative mai sigure și mai eficiente la activitățile offline. Suntem bucuroși să fim la dispoziția celor care au nevoie de astfel de servicii în această perioadă neobișnuită”, spune Nadja Sörgel, Director General al Tradus.

Cumpărătorii români provin din sectorul transporturilor

În general, vizitatorii din România sunt interesați în principal de achiziția vehiculelor comerciale. Majoritatea utilizatorilor de pe plan local caută utilaje din industria transporturilor (55% din cerere), în timp ce echipamentele pentru sectorul construcțiilor sunt pe locul doi în topul celor mai solicitate echipamente din România (31% din cerere), iar agricultura este pe locul trei (13% cerere). Deși sectorul agricol reprezintă în prezent doar o mică parte a cererii, acesta a cunoscut o creștere puternică în acest an și Nadja Sörgel îl consideră un sector cu potențial ridicat pentru Tradus în România.

Sectorul construcțiilor și sectorul agricol, populare în rândul vânzătorilor în România

Deși transportul conduce în topul celor interesați de achiziție, în rândul vânzătorilor înregistrați în România, 36% provin din sectorul construcțiilor, în timp ce 34% provin din sectorul agricol. În domeniul transportului sunt înregistrați 24% dintre vânzătorii de pe plan local.

Cu 5,4 milioane de utilizatori în întreaga lume, Tradus este în prezent una dintre cele mai mari platforme online de vehicule comerciale.

Tradus este o platformă online globală pentru vehicule comerciale și utilaje grele rulate. Platforma de anunțuri, cu sediul în Amsterdam (Olanda), este specializată în următoarele sectoare: transporturi, logistică, construcții și agricultură. Lansată în 2017, platforma B2B conectează cumpărătorii și vânzătorii din peste 50 de țări cu scopul de a face tranzacționarea cu vehicule comerciale second hand mai ușoară și mai transparentă prin utilizarea datelor și tehnologiilor inteligente.

Prin abordarea sa inovativă bazată pe date, Tradus schimbă fundamental comerțul cu bunuri de capital uzate. Tradus a fost prima platformă de tranzacționare care a introdus 100% transparența prețurilor pe piața vehiculelor comerciale. În acest scop, experții în date ai platformei au dezvoltat Tradus Market Value (TMV), o metodă complexă de calcul bazată pe algoritmi inteligenți și milioane de date pentru a determina prețurile pieței pentru anumite vehicule. Compararea prețurilor ofertelor cu prețurile practicate în mod obișnuit pe piață arată dacă un preț este rezonabil. Acest lucru facilitează deciziile de achiziție și fixarea prețului. În plus față de numeroase alte servicii, Tradus oferă acces la o cerere și ofertă internațională.

Tradus face parte din portofoliul de companii al grupului OLX, furnizorul principal de platforme online pe piețele emergente. Grupul reunește peste 20 de piețe cu peste 300 de milioane de utilizatori lunar sub acoperișul său și este activ în mai mult de 30 de piețe de pe cinci continente. Este numărul unu în unele dintre cele mai importante piețe emergente din lume, cum ar fi Rusia, India și Brazilia.