Jocurile de pe Facebook sunt jucate de oameni de tot felul pentru că sunt simple, iar adăugarea permanentă de noi niveluri îi ține în priză și pe gamerii sofisticați. SmashingLists a făcut o listă cu 10 jocuri pe Facebook care creează dependenţă, în ordine inversă:

10. Farm Town
Jocul dezvoltat de Slashkey este o copie a Farmville, produs de Zynga. |n prim-plan este "grădinăritul virtual".  La începutul jocului, care simulează o fermă, primeşti o bucată de pământ virtual pe care trebuie să îl plantezi pentru a câştiga experienţă şi bani, de care ai nevoie ca să treci la un nivel superior. Nimic nu pare să fie extraordinar la acest joc, însă, de cum începi să te joci, vei vrea să-ţi întreci prietenii, să ai un nivel mare, să descoperi diverse cadouri şi aşa mai departe. Nu e clar cum şi în ce fel, dar, în scurt timp jocul îţi va provoca dependenţă.

9. Mafia Wars
Este un joc multi-player lansat în 2008 de Zynga şi îţi face cunoştinţă cu lumea obscură a interlopilor. Sarcina jucătorului este să creeze un gangster şi să-i facă o reţea mafiotă. Clanurile de “gangsteri" de pe Facebook se omoară între ele şi sunt dispuse să plătească oricât pentru arme noi cu care să-şi lichideze adversarii. Jocul numără peste 26 de milioane de personaje care formează clanuri, desfăşoară activităţi ilegale şi se luptă pentru a domina oraşul New York.

8. Sushi Panic
Indiferent că-ţi place sau nu sushi, jocul Sushi Panic – asemănător cu Tetris – te ţine lipit de calculator… mai ales când bucăţile de sushi încep să cadă cu viteza luminii. Jocul testează dexteritatea şi viteza de reacţie.

7. Monster Galaxy
Lansat în decembrie 2010, Galaxy Monster este una dintre primele încercări de clonare a Pokemon, unul dintre cele mai populare jocuri de rol (RPG) de la Nintendo. Scopul jocului este să devii cel mai bun antrenor de Moga, adică nişte monştrii pe care îi poţi captura şi care te ajută să te lupţi cu alţi monştri.

6. Bejeweled Blitz
E poate cel mai bun joc de tip puzzle de la Tetris încoace. {i e foarte simplu de jucat: trebuie să mişti diamantele apropiate pentru a forma o linie de cel puţin trei diamante asemănătoare şi… cu degetele lipite de tastatură nu-ţi dai seama când trece timpul. Nu-l încercaţi la birou!

5. Restaurant City
Este un alt joc, de asemenea foarte popular pe Facebook, care simulează activitatea dintr-un restaurant. Un bun exerciţiu de imaginaţie pentru antreprenorii interesaţi să intre într-un astfel de business. Cât timp te joci, ai grijă să ai ceva de ronţăit pe-aproape, că sigur ţi se va face foame.

4. Bubble Island
Iată încă un joc de puzzle captivant care îi reţine pe mulţi “facebook-iști” de la alte activităţi. Ce are de făcut jucătorul? Să ţintească bulele de culori similare care explodează şi dispar. Acţiunea se desfăşoară în Insula Bubble, şi cu cât jucătorul nimereşte mai multe bule cu atât trece mai repede la un nivel superior.

3. Millionaire City
Intri în pielea unui baron din imobiliare şi dezvolţi un oraş luxos. Jucătorii cumpără terenuri, construiesc locuinţe şi le închiriază. Până acum, peste 10 milioane de utilizatori au terminat jocul. Dacă apare şeful nu uitaţi să apăsaţi ALT-TAB, altfel toată distracţia se va spulbera!

2. Happy Aquarium
Este cunoscut ca cel mai mare joc cu peşti din Facebook. Interesaţi să aibă grijă de acvariul virtual plin cu diferite specii exotice de peşti, lunar, peste 28 de milioane de utilizatori unici accesează jocul. Happy Aquarium este produs de către compania Crowdstars, un rival al Zynga, fiind tocmai modelul din care s-a inspirat Mark Pincus atunci când a dezvoltat FishVille.

1. CityVille
Se pare însă că utilizatorii de Internet petrec cel mai mult timp jucând CityVille – liderul jocurilor de pe Facebook, cu 14 milioane de jucători zilnici, undeva în luna septembrie. Cu un concept similar Sim City, CityVille le oferă utilizatorilor rolul de primar al unui oraş virtual pe care trebuie să-l construiască şi să-l populeze de la zero. "CityVille este un Monopoly combinat cu Main Street", l-a descris Sean Kelly, managerul general al Zynga, citat de Digital Trends. Jocul e un fel de FarmVille urbanizat – în loc să ai grijă de recolte, te ocupi de cartiere, iar ajutarea vecinului la muncile câmpului se transformă în afaceri în regim de franciză.

În timp ce unii se joacă, alţii fac profit; veniturile producătorilor de astfel de jocuri cresc direct proporţional cu numărul de utilizatori. Potenţialul jocurilor destinate utilizatorilor de reţele sociale este confirmat şi de interesul crescut al companiilor mari din industrie sau fondurilor de investiţii pentru acest segment. De exemplu, în 2009, Electronic Arts a plătit aproape 190 de milioane de euro pentru Playfish, în condiţiile în care afacerea este cam la jumătate comparativ cu Zynga, care are afaceri de peste 206 de milioane de euro. Şi încă ceva: aproape 10 dintre cele mai populare 15 aplicaţii disponibile pe Facebook sunt jocuri.

Te-ar putea interesa și: