Cel mai puternic furnizor de componente auto din lume, Robert Bosch GmbH, a realizat anul trecut vânzări de 39,75 mld. USD, în creștere de la 34,56 mld. USD în 2010. Din totalul veniturilor din vânzări ale companiei cu sediul central la Stuttgart, nu mai puțin de 21,46 mld. USD au fost înregistrate în Europa. Grupul german este prezent și în România, unde a demarat în acest an noi investiţii la Blaj şi la Cluj.
Locul secund în clasamentul mondial este ocupat de japonezii de la Denso Corporation. Aceștia au avut vânzări de 34,15 mld USD din care 4,08 mld USD în Europa
Pe ultima treaptă a podiumului mondial al furnizorilor auto se află Continental AG care, conform Automotive News, a înregistrat venituri de 30,52 mld. USD, în creștere de la 24,81 mld. USD cu un an în urmă. În Europa, vânzările grupului german cu sediul la Hanovra au depășit 15,87 mld. USD. În România, Continental AG deține nu mai puțin de șapte unități de producție și trei centre de cercetare – la Timişoara, Nădab, Carei, Sibiu, Braşov şi Iaşi – și a anunțat recent extinderea uzinei de anvelope de la Timișoara dar și demararea unei noi investiții de circa 40 mil. de euro la Ghimbav, lângă Brașov.
Locul patru în clasamentul mondial este ocupat de Magna International Inc, cu venituri din vânzări de 28,30 mld USD, în creștere de la 23,60 mld. USD în 2010. Compania canadiană a realizat în Europa vânzări de 12,16 mld. USD. Peste doar câteva zile Magna va deschide oficial o uzină amplasată lângă Ford Craiova. Pe cinci se află japonezii de la Aisin Seiki Co., cu venituri de 27,19 mld. USD.
Francezii de la Faurecia, cu vânzări estimate la 22,50 mld. USD din care 13,95 mld. USD în Europa se află pe locul șase în clasamentul realizat de Automotive News. Faurecia are în România o uzină la Tălmaciu, una la Mioveni și una la Craiova.
Pe locurile următoare în Top 10 se află, în ordine, Johnson Controls Inc. (21,28 mld. USD), ZF Friedrichshafen AG (17,86 mld. USD), Delphi Automotive PLC (16,04 mld USD) și Valeo SA (15,60 mld. USD).
Conform realizatorilor clasamentului, care au luat în calcul doar sumele realizate de companiile menționate din vânzări de piese și componente destinate industriei auto, dintre primii 30 de furnizori mondiali, doar doi au raportat săderi ale vânzărilor în Europa, în ciuda crizei pe care o traversează piața auto locală. Mai mult chiar, vânzările cumulate realizate în Europa de primii 30 de componentiști auto au crescut anul trecut cu 19% până la 180,6 mld. USD.