Tesla a avut un an 2022 extrem de profitabil, în pofida inflaţiei ridicate. Producătorul de vehicule electrice condus de Elon Musk şi-a majorat profitul cu 128% anul trecut, la 12,6 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 51%, la 81,5 miliarde de dolari.

De asemenea, Tesla a anunţat că vrea să-şi extindă producţia în 2023 „cât mai rapid posibil” şi continuă să aibă ca obiectiv o creştere anuală de 50%.

Recent, investitorii şi-au exprimat îngrijorarea după reducerile de preţuri anunţate de companie, în contextul concurenţei ridicate de pe piaţa vehiculelor electrice.

Preţul acţiunilor Tesla a scăzut cu aproximativ 65% în 2022

În trimestrul patru din 2022, profitul net al Tesla a urcat cu 59%, la 3,7 miliarde de dolari, de asemenea un nivel record. Veniturile au crescut cu 37%, la 24,3 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor.

În pofida rezultatelor financiare foarte bune, preţul acţiunilor Tesla a scăzut cu aproximativ 65% în 2022. Vânzarea de acţiuni Tesla de către Elon Musk pentru a finanţa controversata preluare a Twitter, pentru 44 miliarde de dolari, au fost percepute negativ de investitori, a arătat DPA.

Tesla a preluat un avans semnificativ în cursa pentru vehiculele electrice, însă ceilalți producători auto din lume nu au renunțat să reducă distanța care îi separă de compania lui Elon Musk.

Cine va fi principalul rival al Tesla în următorii cinci ani

Astfel, au anunțat investiții de miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice. Fiecare dintre acești producători auto vizează doar Tesla. Constructorii auto cu tradiție, precum GM, Ford, Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, BMW, Nissan, Honda, toți își aliniază ambițiile în acest segment considerat ca fiind viitorul industriei auto. Nou-veniți precum Rivian și Lucid visează, de asemenea, să surclaseze compania din Austin, Texas. Toate acestea se consideră principalul rival al Tesla.

Pentru a arăta că Tesla joacă într-o ligă proprie, compania a anunțat pe 12 ianuarie o scădere masivă a prețurilor la toate modelele sale, variind între 7% și 20%, provocându-i astfel pe toți concurenții săi să facă același lucru. Convinsă de superioritatea sa, Tesla este conștientă că ceilalți producători auto riscă să se pună pe minus dacă încearcă să răspundă cu reduceri de preț comparabile.

Dar, în cadrul teleconferinței privind câștigurile Tesla din trimestrul al patrulea, din 25 ianuarie, Musk a fost întrebat cine crede că va fi principalul rival al Tesla în următorii cinci ani.

„Cinci ani de acum încolo, cred că mult timp”, a zâmbit miliardarul.

„Nu cred că ai putea vedea locul doi cu telescopul. Nu cred că este vorba de niciuna dintre companiile pe care le cunoaștem. Presupun doar că cineva ar putea să o preia, în cele din urmă”, a arătat Musk.