Costinești se pregătește de sezon – cu tarife care șochează turiștii
În așteptarea valului de turiști care urmează să vină la festivalul „Beach, Please!”, administrația locală din Costinești a decis să „valorifice” momentul.
Sub pretextul organizării mai bune a traficului și a locurilor de parcare, primarul Dumitru Jeanu a introdus un regulament nou, cu tarife speciale pentru cei care vin la mare. Doar că aceste tarife sunt mai apropiate de cele din marile orașe decât de o comună turistică sezonieră.
Spre exemplu, dacă în Constanța, în celebra stațiune Mamaia, un abonament pe 7 zile costă 100 de lei, în Costinești – comuna cu doar două zone de tarifare – același abonament ajunge la 120 de lei.

Cu alte cuvinte, mai scump decât în stațiunile consacrate. Și, pentru ca ironia să fie completă, în București, capitala țării, există opțiuni de parcare care costă mai puțin.
Tarife de oraș european pentru un sat de vacanță cu infrastructură precară
Costineștiul nu se poate lăuda cu parcări moderne, dar autoritățile locale au decis să le taxeze ca și cum ar fi în centrul unui oraș occidental. În cadrul ședinței de Consiliu Local din 24 mai, s-au votat tarife care variază în funcție de zona în care te afli.
Astfel, zona 1 – considerată probabil cea centrală – impune o plată de 3 lei pe oră sau 25 de lei pe zi, potrivit replicaonline.ro.


Pentru cei care aleg să petreacă o săptămână întreagă în Costinești, prețul ajunge la 120 de lei. În zona 2, ceva mai ieftin: 2 lei pe oră, 15 lei pe zi și 70 de lei pe săptămână.
Diferențele nu sunt mari, dar impactul asupra bugetului turiștilor e considerabil, mai ales în contextul în care comuna nu oferă nici măcar suficiente locuri de parcare amenajate.
Autocarele, „luxul” suprem – tarife prohibitive pentru grupurile organizate
Situația devine și mai controversată în cazul autocarelor. Grupurile organizate care vin cu astfel de mijloace de transport sunt taxate cu sume ce ridică serioase semne de întrebare.
O oră de staționare costă 20 de lei, iar pentru trei ore se plătesc 50 de lei. Cine vrea să lase autocarul parcat toată ziua trebuie să scoată din buzunar 200 de lei.
Pentru comparație, în București, o oră de parcare în zona 1 costă doar 5 lei, iar în zona 2, tariful este de 2,5 lei.
Abonamentele lunare ajung la 210 lei în Capitală pentru zona 2, în timp ce în Costinești, pentru 7 zile, costul este de 120 de lei în zona 1. Cu alte cuvinte, un turist care stă o săptămână în Costinești plătește aproape cât un bucureștean care își lasă mașina o lună întreagă în oraș.
Localnicii, favorizați cu abonamente simbolice – turiștii, „sponsorii” verii
Dacă turiștii sunt obligați să plătească sume importante pentru câteva zile de vacanță, locuitorii din Costinești beneficiază de un abonament anual simbolic – 120 de lei pe an. Practic, aceeași sumă pe care un turist o plătește pentru o singură săptămână.
Diferențierea între localnici și vizitatori nu este o practică nouă în turism, dar proporția exagerată a tarifelor a atras critici dure în mediul online.
Primarul Dumitru Jeanu, însă, nu a oferit nicio explicație oficială privind raționamentul acestor tarife. Mai mult, deși contactat de mai multe ori pentru a comenta situația, edilul a evitat să răspundă la telefon.
Nici la ședințele de Consiliu nu mai este foarte prezent, mai ales după rezultatele din alegerile locale din 9 iunie anul trecut, mai scriu jurnaliștii constănțeni.
Parcare la preț de cazare – Costinești își pune turiștii la plată
În lipsa unor investiții concrete în infrastructura rutieră și în spații de parcare amenajate, mulți se întreabă cum au fost stabilite aceste sume.
Cu prețuri mai mari decât în Mamaia și aproape identice cu cele din București, Costinești pare să fi ratat oportunitatea de a atrage turiști prin oferte competitive. În schimb, vara aceasta, parcarea ar putea deveni una dintre cele mai scumpe activități pentru cei care aleg stațiunea.