Numărul autoturismelor noi care vor fi vândute şi înmatriculate în ţara noastră, anul acesta, nu va depăşi 90.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o micşorare a pieţei auto cu aproximativ 20% faţă de anul trecut, conform unui studiu realizat de Q-Team România.

Studiul Q-Team România, realizat în perioada 15 -28 februarie 2010 în cele mai mari 12 oraşe ale ţării, pe un eşantion reprezentativ de 1.205 subiecţi  cu vârsta peste 18 ani, arată faptul că, dacă trendul trimestrial de vânzări auto se menţine la sfârşitul anului 2010 vor exista maxim 90.000 autoturisme noi vândute şi înmatriculate in Romania.

La începutul anului 2009 cei de la Q-Team au estimat că se vor vinde şi înmatricula, în România, maxim 115.000 autoturisme noi, iar rezultatul final, confirmat de DRPCIV a fost 116.020 de vehicule, adică o marjă de eroare de sub 1%.

Cei de la Q-Team, observă  o scădere a numărului celor care doresc să-şi achiziţioneze un autoturism nou „în următoarele 3 luni”, faţă de studiile anterioare şi estimează astfel un număr de 20 – 23.000 autoturisme noi vândute în fiecare trimestru.

Dispare câte un  dealer auto din fiecare judeţ

Această micşorare a pieţei auto înseamnă în mod automat şi presiune mai mare pe fiecare dealer auto din ţară. Cum perioada 2007-2008 a fost caracterizată de o dezvoltare euforică a reţelelor de dealeri auto, anul 2010 va fi caracterizat de dispariţia a cel puţin cate un dealer auto în fiecare judeţ.

O altă problemă a dealerilor auto este legată de serviciile post-vânzare. În acest moment, dintre autoturismele aflate în garanţie 89% merg în service-urile de reprezentanţă, conform mărcii, în timp ce dintre autoturismele ce nu se mai află în garanţie doar 45% rămân în service-urile de reprezentanţă, conform mărcii (ceea ce nu înseamnă că rămân în service-ul dealerului de la care a achiziţionat autoturismul), restul de 55% migrând mai ales către service-uri „de cartier”.

0-49299-tabel1.jpg0-49300-tabel2.jpg

SURSA:Q-Team