Reţelele de socializare se disting prin promovarea unor valori distincte şi specifice, atât în ceea ce priveşte utilizatorii cât şi comunicarea de brand, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown în colaborare cu agenţia de comunicare în social media Prodigy.

Pentru realizarea acestuia au fost alese cele mai populare trei reţele de socializare din România: Twitter, Facebook şi Hi5 şi s-a explorat atat auto–percepţia utilizatorilor fiecarei reţele cât şi percepţia lor faţă de utilizatorii celorlalte reţele sociale.

Hi5, un “OTV” online

Studiul arată că reţelele de socializare se disting prin promovarea unor valori distincte şi specifice. Astfer, utilizatorii Twitter sunt înclinaţi spre valori ca independenţa, realizare, spirit de aventură şi dezvoltare profesională. De asemenea, sunt persoane  care doresc să fie constant informaţi şi sunt interesaţi de networking. Mai mult, ei deţin bloguri şi sunt percepuţi drept formatori de opinie.

Facebook este o reţea asociată cu valori precum stabilitate, conformism, precauţie. Utilizatorii săi sunt persoane educate, care citesc şi urmăresc frecvent blogurile şi folosesc reţeaua de socializare pentru informare, distracţie dar şi pentru a susţine diverse cauze sociale, de interes pentru ei. 

Hi5 este o reţea a căror membrii sunt înclinaţi spre valori precum dorinţa de putere, egocentrism, auto-promovare. Este văzut drept un “OTV” online iar utilizatorii folosesc acest canal pentru a atrage atenţia.

Inovaţia şi înţelepciunea se găsesc pe Twitter

Studiul a relevant, de asemenea, faptul ca Twitter este un canal potrivit de comunicare pentru brandurile care au în identitatea lor valori precum inovaţie şi înţelepciune. Facebook este un instrument de vizibilitate mai potrivit pentru brandurile a căror comunicare se axează pe valori ca protecţie, grija faţă de ceilalţi, apartenenţa la o comunitate. Hi5, în schimb, este reţeaua perfectă pentru brandurile orientate către aventură, răsfăţ dar şi branduri populare.

“Pe baza descoperirilor relevate de studiu, brandurile care îşi doresc să devină active în comunitatea online sau care vor să îşi îmbunătăţească strategiile de comunicare în acest mediu îşi vor putea orienta şi defini mai bine şi mai informat acţiunile de promovare”, susţine Cristian Manafu, Senior Partner în cadrul Prodigy.