Astfel, cercetarea arată că rețelele sociale și comunicare online, în general, schimbă felul în care telespectatorii urmăresc programele TV. Astfel, 42% dintre cei 7.500 de participanți la studiu au spus că au trimis un mail, un mesaj instant sau au folosit o rețea socială pentru a discuta despre un program TV în timp ce îl urmăreau.
Statele din Europa de Est și sud-estul Asiei sunt cele mai receptive la această schimbare, în timp ce piețele mature din Europa Occidentală sunt cele care vor rămâne, cel mai probabil, fidele obiceiurilor tradiționale de vizionare a programelor TV.
Cercetarea arată în mod clar o schimbare pe piața TV, prin faptul serviciile pe bază de abonament devin de larg consum, în creștere datorită activităților sociale online, precum chat-ul, spun analiștii Motorola Mobility.
Și, deși televizorul rămâne elementul central în majoritatea locuințelor, obiceiurile de urmărire a programelor televizate evoluează odată cu așteptările consumatorilor legate de locul în care conținutul este accesat. Astfel, două treimi din respondenți spun că este destul de / foarte important să poată avea acces gratuit la conținut și pe alte echipamente, nu doar pe televizorul de acasă. Numai 39% spun însă că ar dori un astfel de serviciu pe bază de abonament. Aceasta sugerează faptul că serviciile TV plătite sunt dorite doar pe un televizor și nu sunt indicii că acest lucru se va schimba în viitorul apropiat.
Televiziunea de înaltă definiție pare a fi cea al cărei viitor arată cel mai bine. Dintre telespectatorii chestionați, 75% dețin sau intenționează să achiziționeze în următoarele 18 luni un televizor HD. De asemenea, se estimează că în aceeași perioadă, 25% vor face un upgrade pentru a viziona programe 3D.