Sorin Stratulat a fost invitat joi, 29 mai, la podcastul „Picătura de business” de pe canalul de YouTube „HAI România”. Cu această ocazie, el a vorbit despre experiența din antreprenoriat și ceea ce l-a învățat toată povestea.
„M-am obișnuit să nu mai devin emoțional și să nu iau lucrurile personal. Nicio relație nu cred că este făcută să dureze o veșnicie în business”, este una dintre lecțiile pe care le-a reținut antreprenorul.
Nevoia de frumusețe
Apoi, el a oferit mai multe detalii despre ceea ce înseamnă resursele umane în industria de beauty și cum este gestionat programul unui salon. În acest sens, el a vorbit despre fluxul de clienți și a explicat că totul se calculează atât la nivel de săptămână cât și la nivel de lună sau chiar la nivel de anotimp.
„Sunt anumite perioade clasice, cum sunt sărbătorile, care în România sunt foarte importante, momente în care unele doamne și domnișoare trebuie să se prezinte în cea mai bună formă. Ținem cont, evident, și de sezonul evenimentelor, cum sunt nunțile și petrecerile”, detaliază antreprenorul.
Sorin Stratulat spune mai departe că nu aceste ocazii sunt cele de care depinde afacerea, ci mai debragă de nevoia asta de frumusețe internă.
„O avem cu toții”, spune el. „Funcționează la nivel săptămânal și încercăm să ne bazăm pe serviciile de tip spălat, coafat, tuns, activități de care au nevoie clientele noastre indiferent de sezon și indiferent de perioada anului”, completează omul de afaceri.
Chiar dacă sunt activități mai puțin glamoroase, în realitate, pe astfel de servicii se bazează businessul unde lucrează în proporție de 80%.
„Deși noi vedem în social media altceva, tot prin serviciile de bază ne susținem, sunt oldies but goldies”, spune Sorin Stratulat.
Clientele de la Beauty District
Apoi, hairstylistul a vorbit despre tipologia clienteleor care ajung la Beauty District. Saloanele se află în zona de nord a Bucureștiului, cunoscută pentru prețurile peste medie din mai multe industrii.
„Nu faptul că își permit sau nu își permit serviciile este problema lor, ci ele au nevoie de flexibilitate și disponibilitate. Mai degrabă trebuie să adaptez eu orarul nevoilor lor, decât ei să se adapteze ele orarului nostru.
Noi lucrăm pe un grad de ocupare de 80%, iar eu în permanență am cel puțin doi colegi care au un grad mai mic de ocupare într-o zi anume. Asta ca să putem să acomodăm tot ce poate să apară ca val”, afirmă antreprenorul.
El spune că mereu apar cazuri neprevăzute, mai ales în anumite sezoane. Lunile noiembrie și decembrie sau weekend-urile de vară sunt doar două exemple oferite de Sorin Stratulat.
„Încercăm să prevenim foarte mult, prevenția este foarte importantă, pentru că putem vorbi de gradul de satisfacție a clientului”, este de părere omul de afaceri.
Frumusețe și business
Anual, businessul Beauty District ajunge la un milion și jumătate de euro, pe ambele locații, ca cifră de afaceri. Și se operăm între 12% și 15% când vine vorba de profitabilitate.
„Ar putea părea puțin pentru domeniul serviciilor și chiar este. Dar, pe zona de păr, de exemplu, avem un minim 20% care se duce în produse. Avem un consum destul de mare de resurse, de asemenea, și pe partea de angajați”, mai spune Sorin Stratulat.
El a atins și subiectul tipsului din România care se practică în continuare, mai ales în zona de servicii, chiar dacă există reglementări pe partea de HoReCa.
„Nu o să mint, nu-mi doresc să fie prea reglementată situația bacșișului în servicii. Însă, proprietarii de businessuri nu ar trebui să meargă pe burtă, să le ofere angajaților minimum pe economie pentru că-și reglează veniturile din tips. Nu se negociază așa”, conchide hairstylistul.