Vicepreședinte senior pentru marketing și comunicare, Stephen Norman a explicat că noua gamă Dacia – care include modelele Lodgy, Dokker, Sandero, Sandero Stepway și Logan, alături de Duster – va fi promovată la fel ca și până acum însă va fi pus accent și pe fiabilitate. „Vorbim despre mașini care oferă un spațiu interior impresionant pentru suma pe care o plătesc clienții. Nu ne vom opri niciodată să spunem asta cumpărătorilor. Odată cu noua gamă vom adăuga și încrederea în produs la capitolul comunicare. Noi știm că Daciile sunt mașini fiabile și trebuie să convingem și clienții de asta”, a menționat Norman. Nici grupul-țintă de clienți nu se modifică odată cu schimbarea de design a produselor Dacia.
Cu toate acestea, oficialul Renault a subliniat șugubăț că „ România nu are o reputație pentru calitate în multe state. Totuși, de acolo de unde vin eu, din Marea Britanie, produsele românești nu au deloc o reputație proastă. De fapt, nu au nicio reputație. Probabil că mulți nici nu știu unde se află țara dvs. pe hartă”. Acesta ar fi, în opinia lui Norman, unul dintre motivele pentru care „ în afara României, Marea Britanie ar putea fi cea mai importantă piață pentru Dacia. Asta dacă nu luăm în calcul Franța. De ce? Pentru că, privind în urmă, Skoda a avut un succes imens acolo cu mult înainte ca Volkswagen să cumpere marca cehă. Și Lada a vândut bine în Marea Britanie. Britanicilor le place să facă anumite lucruri altfel decât alte popoare”.
În privința evoluției mărcii Dacia în cadrul grupului Renault, Norman a concluzionat că marca românească „este unul dintre puținele succese din industria auto actuală. Trebuie să avem mare grijă să nu distrugem acest succes. E nevoie de o atenție sporită acordată liniei de produse și poziționării pe piață. Asta nu înseamnă însă că nu trebuie să evoluăm. De asemenea.unul dintre factorii-cheie care trebuie avut în vedere pentru a continua succesul Dacia este să ne amintim mereu cine suntem și ce suntem: producători de mașini foarte bune pentru oameni care, în principiu, nu își pot permite o mașină”.
Răspunzând la întrebarea Capital, dacă lansarea a cinci modele într-un singur an nu este prea mult pentru un brand ca Dacia, fiind astfel periclitat programul din anii următori, Stephen Norman a confirmat că „este posibil ca, pentru o marcă precum Dacia, cinci noi modele lansate într-un singur an să fie mult, însă trebuie să înțelegeți că astfel de lucruri nu se planifică la milimetru. Se întâmplă ca unele produse să fie dezvoltate, din varii motive, mai repede decât altele, și să ajungi cu toate odată pe piață. Nu poți opri din drum industrializarea produsului pentru că asta înseamnă bani mulți. E drept că am fi putut scoate pe piață în acest an doar Lodgy și să lăsăm Dokker, Logan și Sandero pentru 2013. Era mai simplu pentru marketing, dar adevărul este că, din punct de vedere al industrializării, toate vehiculele sunt gata și trebuie puse pe piață pentru că altfel am bloca anumite capacități de producție. Nu aș putea spune că așa a fost planificat, ci că așa s-a întâmplat”. Este interesant de menționat că, la aceeași întrebare, șeful regiunii Euromed – Africa, din care face parte și România, Jean-Christophe Kugler, a dat un răspuns prin care își contrazice colegul: „Nu este vorba despre precipitare în planurile noastre. Ne-am urmat doar strategia. Dacia a creat o efuziune în cadrul angajaților Renault. Oamenilor chiar le place să își pună amprenta pe marca Dacia”.
O altă temă abordată de șeful marketingului grupului francez în discuția cu jurnaliștii români a fost cea a asemănărilor și deosebirilor dintre tandemurile Volkswagen – Skoda și Renault – Dacia. Conform oficialului, o comparație între Skoda și Dacia este imposibil de făcut. Mărcile au filosofii cu totul diferite. Cu toate acestea, Norman consideră că direcția în care se mișcă Skoda (n.n. – creșterea în gamă până la o posibilă canibalizare a modelelor Volkswagen) este periculoasă și că trebuie avut grijă ca Dacia să nu urmeze pași similari. „Este mult mai logic în prezent să includem un model mai ieftin în gama Dacia decât unul mai scump însă nu știu dacă asta se va întâmpla”, a concluzionat Stephen Norman care a ținut să adauge că „în marketingul actual există o idee stupidă că, dacă ai reușit să vinzi bine cu un preț redus, vei avea succes și cu un preț mai mare. Sunt multe mărci care au mers în această direcție, dar nu le voi numi eu. Eu nu văd nicio satisfacție sau mândrie în a vinde lucruri scumpe oamenilor bogați. Nu văd ce ar putea fi inteligent în asta. Să vinzi însă o mașină bună, precum Dacia, unor clienți care sunt foarte atenți cu banii cheltuiți pentru că nu au mulți, merită mult mai multă apreciere”.