Spoturile Infoclick, serviciul telefonic de informaţii 118.800, au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune, pentru publicitate înşelătoare, printr-o decizie a CNA, luată în şedinţa de joi.

Romtelecom a sesizat CNA că, începând cu 13 decembrie 2009, pe posturile de radio şi televiziune, se difuzează trei spoturi publicitare Infoclick. Potrivit reclamaţiei, unul dintre spoturi sugerează că „vechiul număr pentru informaţii telefonice nu mai este valabil şi 118 800 este număr universal pentru informaţii telefonice din România”.

În reclamaţia Romtelecom se precizează că prin folosirea sintagmei „vechiul număr pentru informaţii telefonice nu mai este valabil”, Infoclick – în calitate de concurent direct al Romtelecom – încearcă să inducă ideea conform căreia, urmare a închiderii planului naţional de numerotare, şi în consecinţă încetarea furnizării serviciului de informaţii privind abonaţii prin intermediul numărului 1931, la ora aceasta, societatea Infoclik este singura furnizoare a unui serviciu de informaţii privind abonaţii.

Pe de altă parte, şi Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a analizat spoturile Infoclick pentru serviciul telefonic de informaţii 118 800. Potrivit unei adrese transmisă CNA, Comitetul Etic al RAC, reunit în şedinţa din 7 ianuarie, a luat la cunoştinţă faptul că, deşi în cele două sesizări înregistrate se solicită şi analizarea spoturilor radio, potrivit reprezentanţilor companiei Infoclick prezenţi la şedinţă, campania de promovare în cauză nu s-a desfăşurat şi pe radio.

118 800 contra 118 932

RAC precizeacă că, potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii celor două companii, numărul 118 800 este un serviciu de informaţii telefonice apelabil din orice reţea din România a cărui bază de date cuprinde informaţii privind numerele de telefon ale abonaţilor din toate reţelele din România. Până la data de 28 noiembrie 2009, Romtelecom a furnizat serviciul de informaţii telefonice cu baza de date a abonaţilor Romtelecom apelabil la numărul 1931 şi, anterior, la 931. Încetarea furnizării a avut ca şi cauză o prevedere legală (schimbarea planului naţional de numerotaţie). În prezent, Romtelecom deţine un serviciu similar celui furnizat de Infoclick, apelabil la 118 932, unde pot fi solicitate informaţii privind numerele abonaţilor Romtelecom şi ale abonaţilor din alte reţele.

Astfel, Comitetul Etic al RAC consideră că se poate crea impresia că serviciul Infoclick este similar serviciului Romtelecom 1931, în prezent desfiinţat, şi că îl înlocuieşte.

„În fapt, cele două servicii sunt au fost diferite, 1931 coninând strict informaţii privind abonaţii Romtelecom, iar 118 800 privind abonaţi ai tuturor reţelelor din România. În ceea ce priveşte substituţia serviciului 1931 prin 118 800 aceasta nu este posibilă, cu atât mai mult cu cât cele două servicii sunt/ au fost oferite de companii diferite iar Romtelecom deţine propriul serviciu de tipul 118 XXX”, se mai spune în adresa RAC. În aceste condiţii, CNA a decis să someze posturile de televiziune care difuzează spoturile Infoclick să intre în legalitate, ceea ce înseamnă că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în forma actuală.

SURSA: Mediafax