Tema inteligenței artificiale a fost abordată și în cel mai nou raport ”e-Trading Edit” al JPMorgan, care a inclus răspunsuri provenind de la 835 de comercianți instituționali de pe zeci de piețe globale, informează Kitco.com.

Mai mult de jumătate dintre comercianții instituționali care au participat la sondaj au spus că IA și învățarea automată vor fi cea mai influentă tehnologie pentru modelarea metodelor de tranzacționare în următorii trei ani. În timp ce blockchain-ul a fost prezentat constant în sondajele anterioare, acesta a citat IA de patru ori mai mult decât tehnologia blockchain și a registrului distribuit.

Tehnologia IA/învățare automată va fi cea mai influentă în viitorul tranzacționării

Deoarece IA a depășit orice altă categorie majoră de tehnologie inclusă în sondaj, 53% dintre respondenți au spus că tehnologia IA/învățare automată va fi cea mai influentă în modelarea viitorului tranzacționării. Integrarea API s-a clasat pe locul al doilea (14%), urmată de tehnologia blockchain/registru distribuit (12%). Aplicațiile mobile de tranzacționare au primit 7% din voturi. Inteligența Artificială și tehnologia blockchain au ocupat locul al doilea în rezultatele ”e-Trading Edit” din 2022, 25% dintre respondenți anticipând că acestea vor fi tehnologiile emergente cheie, în timp ce aplicațiile de tranzacționare mobile au ocupat primul loc, cu 29%.

72% dintre chestionați nu au de gând să tranzacționeze cripto sau alte monede digitale in acest an

Problemele cu care s-a confruntat piața crypto în 2022 au jucat, probabil, un rol major în concluziile celui mai recent sondaj, pe fondul prăbușirii platformei FTX și al unor alte falimente importante. 72% dintre respondenții la sondajul JPMorgan au spus că „nu au de gând să tranzacționeze cripto sau alte monede digitale” în 2023.

Între timp, lansarea ChatGPT a stimulat interesul pentru IA, chatbotul atingând 100 de milioane de utilizatori unici în ianuarie, la doar două luni după lansare. Această adoptare rapidă a făcut din ChatGPT aplicația cu cea mai rapidă creștere din istorie, potrivit unui studiu UBS. În schimb, TikTok a avut nevoie de aproximativ nouă luni de la lansarea globală pentru a ajunge la 100 de milioane de utilizatori, în timp ce Instagram a avut nevoie de 2 ani și jumătate.

Avantaj pentru proiectele blockchain legate de IA

Creșterea interesului pentru IA s-a dovedit a fi un avantaj pentru proiectele blockchain legate de IA, AGIX crescând cu 940% de la 1 ianuarie, în timp ce FET a crescut cu 425%. Alți câștigători noti în IA în sectorul pieței crypto includ The Graph (GRT) și Ocean Protocol (OCEAN), care au crescut cu 235% și, respectiv, 204% până acum.

Multe proiecte cripto se află acum într-o cursă pentru a integra ChatGPT în modelele și platformele lor de afaceri, în timp ce pasionații crypto au descoperit o varietate de aplicații utile, inclusiv pentru utilizare în cercetare, crearea de roboți de tranzacționare sau furnizarea de asistență pentru codificare.