Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, marţi, cu somaţii publice, posturile Antena 3, B1 TV, Digi 24 TV, Realitatea Plus, Naşul TV şi Speranţa TV, din cauza încălcării prevederilor legislaţiei audiovizuale privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor.

Potrivit unui comunicat al instituției, Consiliul a analizat, în şedinţa publică de marţi, rapoartele de monitorizare privind modul în care a fost reflectată în spaţiul audiovizual prima săptămână din campania electorală pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor şi a decis să aplice câte o somaţie publică următoarelor posturi:

– Antena 3 – pentru încălcarea dispoziţiilor art. 8 alin. (4), potrivit cărora “Radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat sau de reprezentant al acestuia; în cazul posturilor de televiziune, numele şi calitatea persoanelor invitate vor fi vizibile pe ecran la momentul intervenţiei acestora”. La stabilirea sancţiunii s-a avut în vedere şi nerespectarea prevederilor art. 12 la difuzarea unui sondaj în cadrul emisiunii “Subiectiv”, ediţia din data de 11 noiembrie;

– B1 TV – deoarece nu a respectat prevederile art. 8 alin. (4) la difuzarea emisiunilor “Dosar de politician” din 9 şi 10 noiembrie şi “Breaking News” din 11 noiembrie;

– Digi 24 TV – pentru “Jurnalul de seara” din 9 şi 10 noiembrie, ediţii transmise fără a se ţine cont de dispoziţiile art. 8 alin. (4);

– Realitatea Plus – pentru încălcarea prevederilor art. 8 alin. (4) şi ale art. 9 lit. (a) la difuzarea emisiunii “Jocuri de putere”.

De asemenea, constatând încălcări ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, CNA a decis să sancţioneze cu câte o somaţie publică posturile:

– Realitatea Plus – pentru emisiunea “Culisele Statului Paralel” din 12 noiembrie, difuzată cu încălcarea dispoziţiilor art. 40 alin. (1) şi (3);

– Naşul TV – pentru ediţia din 5 octombrie a emisiunii “Naşul Special”, difuzată fără a fi respectate prevederile art. 40 alin. (5) şi (6);

– Speranţa TV – pentru că nu a respectat prevederile art. 47 alin. (2) în cadrul emisiunii “Lecţia de viaţă” din 11 octombrie.