Noua soluţie de Business Intelligence de la Panorama, Necto, oferă utilizatorilor un nou mod de a lega informaţiile de cei ce le emit, respectiv cei ce le supervizează. Necto dă semnalul apariţiei  unei noi generaţii de soluţii de BI colaborative ce permit companiilor care utilizează această soluţie să exploateze puterea „social intelligence” pentru a dispune de informaţii contextualizate şi cu o mai mare relevanţă.

„Acum avem prima soluţie de BI care aduce social media în business management şi oferă o interacţiune nemijlocită, în cadrul aplicaţiei, cu toţi ceilalţi utilizatori. Este soluţia cea mai adaptată unui stil de management inovator, care ţine cont de nevoia de interacţiune şi colaborare tot mai mare pentru a atinge obiectivele fixate”, a declarat Adrian Bodomoiu, managing director, Wizrom Software.

Necto dispune de trei funcţii noi: social intelligence, automated intelligence (analize cauză-efect), respectiv self-service.

Social Intelligence este funcţia ce permite interacţiunea dintre utilizatori, în cadrul rapoartelor, într-un mod similar cu cel din Facebook. Având în vedere că Panorama a dezvoltat tehnologia OLAP, vândută în 1996 către Microsoft, care a transformat-o în SQL Server Analisys Service, soluţia BI Necto se conectează nativ cu produsele Microsoft: Exchange, sistemele de operare, suitele Office etc. Utilizatorii din cadrul unei organizaţii pot ataşa în analize (de vânzări, de exemplu) orice formă de media ce poate ajuta la înţelegerea şi relaţionarea mai uşoară: fotografii, grafice, filme. De asemenea, permite căutarea asociativă de referinţe pe Google, Facebook sau Twitter prin asocierea cu elemente din analiză.

„Imaginaţi-vă un spot comercial, plus un raport de audienţă TV, plus un fişier ppt cu rezultatele unui sondaj de opinie, ataşate unui raport grafic de vânzări regionale care să ajute managementul să asocieze creşterea vânzărilor unui anumit produs de promovarea de marketing!” spune Adrian Bodomoiu, managing director, Wizrom Software. Mai mult, Necto permite „conversaţia” pe marginea unui raport sau grafic, în acelaşi mod în care se postează comentarii la o postare pe Facebook. Pe baza acestor funcţii sociale ale soluţiei de BI, managementul poate analiza în timp real modul în care ecosistemul organizaţional colaborează pentru îndeplinirea obiectivelor comune.

Automated intelligence este funcţia ce permite identificarea şi clasificarea excepţiilor pe baza cărora sunt create alertele de eveniment, Necto fiind prima soluţie de BI care îşi poate defini singură excepţiile, pe baza analizei datelor introduse. Algoritmii de căutare pot identifica orice anomalie în evoluţia datelor, ceea ce conduce practic la generarea excepţiilor. Excepţiile constituie, de exemplu, scăderi bruşte ale vânzărilor pe un anume segment sau într-o anume regiune, sau creşteri ale acestora, apariţia de costuri neplanificate şi multe altele. Cu ajutorul Necto, managementul nu numai că identifică evenimentul, dar poate corela simptomele cu alte activităţi ale companiei, vizibile în aplicaţie, identificând astfel cauzele apariţiei excepţiei. Acestea sunt analizele cauză-efect.

Funcţia Self-service din Necto permite utilizatorilor să acceseze informaţiile de care au nevoie şi să creeze rapoartele necesare fără a fi necesară implicarea colegilor de la IT. Câştigul pentru orice companie este dublu: departamentul IT se poate concentra pe chestiuni de IT, în timp ce utilizatorii sistemului îşi pot genera analize şi grafice în soluţia de business intelligence. Uneltele de colaborare şi automatizarea proceselor le permit utilizatorilor să acorde o mai mare atenţie analizei datelor, decât sortării informaţiei – care este realizată automat.