Având drept clienți-țintă tinerii, întreaga familie are la bază o platformă cu totul nouă și, după cum susțin germanii, extrem de performantă și „elastică”. Dacă pentru up!, grupul Volkswagen mizează pe notorietatea brandului, iar în cazul Skoda CitiGo pe un preț extrem de competitiv, pentru SEAT Mii designerii și inginerii pun la bătaie un aer mai sportiv și mai efeminat. Pentru propulsie vor fi disponibile aceleași motoare de 1 litru, alimentate de benzină, care dezvoltă 60 CP sau 75 CP cu emisii reduse de noxe. În cadrul grupului VW se discută tot mai aprins despre o versiune a aceleiași familii purtând sigla Audi. Modelul cu patru cercuri pe grila radiatorului ar trebui să intre în producție în 2012, odată cu prezentarea unui propulsor hibrid destinat întregii game de vehicule NSF și să poate numele A2.
Grație platformei destinate „New Small Family” (NSF), grupul Volkswagen se poate adresa unui spectru larg de clienți care caută mașini de dimensiuni reduse în speciial pentru deplasarea în aglomerările urbane. Baza de producție pentru NFS este în Slovacia, la uzina de lângă Bratislava, unde grupul german a investit, doar pentru acest proiect peste 300 de milioane de euro. Conform oficialilor Volkswagen, la uzina Devínska Nová Ves vor fi produse în total circa 4,5 milioane de unități de-a lungul a nouă ani, ciclul de viață estimat pentru gama NSF. De asemenea, unele modele ar putea fi produse la fabricile grupului din Rusia, India și Mexic.