Așadar, directorul general al Volkswagen a făcut anunțul cu ocazia Salonului auto IAA de la Munchen. Potrivit oficialului, grupul auto german este pregătit pentru interzicerea motoarelor pe combustie în Europa din 2035

„Suntem pregătiţi pentru interzicerea motoarelor pe combustie în Europa din 2035”, a declarat Oliver Blume, conform Reuters.

Volkswagen va putea să îşi diminueze costurile cu bateriile

Potrivit lui Blume, graţie parteneriatelor încheiate în China, Volkswagen, al doilea mare producător mondial de automobile, va putea să îşi diminueze costurile cu bateriile via o reducere de 50% a costurilor la nivelul celulelor pentru baterii.

Producătorii auto din Europa sunt presaţi de constructorii chinezi de mașini electrice. Aceștia au pus la punct modele mai ieftine şi mai prietenoase cu consumatorii pe piaţa lor domestică şi acum încep să se extindă în Europa.

„Cred că şansele noastre sunt bune. Ştim cum să construim automobile de calitate. Va trebui să lucrăm din greu pe partea de costuri”, a mai spus Oliver Blume.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din mai multe mărci. Este vorba despre automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley. Sunt vizate și camioanele MAN şi Scania.

Volkswagen se aşteaptă să livreze aproximativ 9,5 milioane vehicule în 2023, în creştere faţă de 8,26 milioane de vehicule anul trecut.

De asemenea, veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022. Acest lucru sugerează că Volkswagen se aşteaptă la vânzări de 307 până la 331 miliarde de euro în acest an.

Renault se aşteaptă la creșterea vânzărilor de maşini electrice în 2023

În altă ordine de idei, producătorul auto francez Renault se bazează în acest an pe vânzări mai ridicate la vehiculele electrice, în pofida scăderii activităţii economice, a afirmat directorul mărcii, Fabrice Cambolive, pentru revista germană Autogazette.

„De la începutul anului, am observat o majorare a creşterii pentru maşinile electrice”, a explicat Cambolive.

Din acest motiv, Cambolive se aşteaptă ca Renault să continue să înregistreze creştere pe segmentul vehiculelor electrice în 2023. În plus, se îmbunătăţeşte aprovizionarea cu semiconductori. Acest lucru va reduce costurile cu maşinile electrice, atât pentru clienţi cât şi pentru producătorii auto.

„La divizia noastră de vehicule electrice Ampere, nu numai că vom putea reduce şi mai mult costurile cu maşinile electrice, ci şi costurile fixe ale companiei noastre”, a declarat oficialul.