Maşinile sunt adevărate cuptoare vara, înainte ca şoferul să pornească instalaţia de aer condiţionat. Majoritatea şoferilor, însă, nu ştiu să o folosească corect şi astfel cresc considerabil consumul de combustibil. O primă regulă ar fi să parchezi maşina la umbră, deoarece dacă habitaclul nu este atât de fierbinte nici instalaţia de răcire nu va trebui să lucreze din greu. Odată ce te-ai urcat în maşină primul instinct este să apeşi pe butonul de AC şi să pui ventilatorul pe ultima treaptă, însă este o greşeală deoarece o vei suprasolicita. Mai întâi trebuie să deschizi geamurile, iar după ce ai parcurs câteva sute de metri, poţi închide geamurile şi porni instalaţia de aer condiţionat.

Instalaţiile de climatizare automate pornesc cu „putere maximă" până la atingerea temperaturii prestabilite, după care trec automat pe o treptă medie. La aceste maşini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică decât temperatura exterioară. Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnăvirea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setezi pe viteza mai mare, cu atât mai puţin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Duzele trebuie să fie îndreptate în sus pentru ca la coborîre aerul rece să se amestece încet cu cel cald.

Componentele din interior pot fi protejate de şocurile termice dacă înainte cu 5-10 minute înainte de a ajunge la destinaţie se opreşte instalaţia de climatizare, astfel apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalaţiei de climatizare se poate "usca" în curentul de aer al mersului.

<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/YoHSaf_Em1k?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>