În curând, vine primăvara, cu toate că vremea de afară pare să anunțe fix contrariul, iar şoferii vor trece la cauciucurile de vară. Cu toate că nu există o dată oficială stabilită pentru folosirea anvelopelor de vară, din punct de vedere administrativ, legea este puțin ambiguă, deoarece există o prevedere, alături de o amendă serioasă, pentru nefolosirea cauciucurilor de iarnă atunci când există zăpadă, gheaţă sau polei pe carosabil, deoarece riscul de accidente este mult mai ridicat, indiferent de perioada anului.

În România există anumite zone, cum ar fi Transalpina sau Transfăgărășan, unde zăpada persistă și primăvara sau începe toamna devreme, așa că mare atenție ce cauciucuri folosiți pentru aceste călătorii! Penalizarea se încadrează între 2500 şi 4000 de lei, uneori fiind prevăzută şi achitarea daunelor provocate elementelor care compun drumul.

Pentru cei care nu știu diferența dintre anvelopele de iarnă și cele de vară, aceștia trebuie să fie atenți la semnul unui fulg de zăpadă care se găsește pe orice produs.

Ce spun specialiștii

Nu se recomandă folosirea cauciucurilor de iarnă pe perioada sezonului cald, deoarece, la temperaturi ridicate, anvelopele de iarnă, care sunt mai moi şi mai maleabile, se vor uza mult mai repede.

Un şofer trebuie să plătească între 50 şi 120 de lei la un service pentru montarea anvelopelor de vară.

Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un material mai tare, astfel încât să se evite uzura lor la temperaturi ridicate. De asemenea, acestea preîntâmpină fenomenul de acvaplanare (maşină derapează din cauza stratului de apă existent între şosea şi pneuri, la viteze mari).

 

Pentru o bună stabilitate şi un control eficient al maşinii, se recomandă instalarea unui anumit tip de anvelope pentru toate cele patru roţi, nu doar pentru cele din faţă sau spate, sau pentru cele pe care se află tracţiunea. Dacă se montează doar două cauciucuri de vară, cele de iarnă se vor deteriora mai repede şi va mai fi nevoie de o vizită la service.