La stația Bârzava, în intervalul km 569+286 – km 566+900, lucrările la clădirea destinată călătorilor sunt în desfășurare (progres 60%), copertina fiind deja montată. Se mai operează intervenții la completările arhitectonice și la instalațiile interioare. La rândul lor, peroanele au fost finalizate până la nivelul stadiului de asfaltare, iar suprastructura e gata. Burajele, sudurile și nivelările – la fel. La linia de contact au fost montate ancorele, consola pe stâlpii LC, cablul de fibră optică. De asemenea, în punctul de lucru Stația Bârzava au fost aproape finalizate copertinele liniilor III si 4 (progres 98,5%). Se mai operează doar la închiderile arhitectonice ale acoperișului. Aceeași situație este valabilă și pentru copertina liniilor 1 si II. În plus, au fost realizate pasarela metalică și structura liftului, a fost montată tabla cutată (progres 83%) și furnizate materialele necesare închiderilor arhitectonice. Mai mult, au fost redeschise liniile 4 si 5 la Bârzava Veche, demontate liniile 1, II și III, construite instalațiile electrice și peroanele. În punctul Pasaj 566+212 situația era următoarea: toate pilele și toate culeele sunt finalizate, inclusiv bancheta de cuzineți, cu excepția P1. „La P1 – ne-au declarat reprezentanții firmei Astaldi – se lucrează la cofrarea banchetei de cuzineți, la umplutura din spatele culeei C2, la grinzile montate pe deschiderile C2-P4, P4-P3 și la dala de beton turnată pe C2-P4, P4-P3 si P3-P2. A fost activată inflexiunea peste podul existent 566+841 (fir I) și s-au executat integral piloții la podul 1 proiectat, iar palplanșele și demontarea tablierului podului existent au fost deja concretizate”.

Podurile, activitate febrilă

În segmentul Bârzava –  Varadia (interval Km 566 – 564+500 – Mureș) continuă lucrările la terasamente (progres 97%). La punctul Pod 564+514, de pildă, avem următoarea situație: toate culeele și toate pilele sunt finalizate, inclusiv placile de rezemare, umpluturile din jurul elementelor din beton armat și palplanșele. „Acum se construiește sistemul de lansare, se toarnă fundațiile în spatele culei C1 pentru sprijinirea consolei la sfârșitul lansării și se montează consola de lansare la capătul tablierului”, ne-au mai dezvăluit inginerii Astaldi. În același segment, Bârzava – Varadia (interval Km 564+500 – Mureș – km 560-570 – Tunel) continuă lucrările la terasamente (progres 75%), la prisma din aroncamente, la piciorul taluzului și la drumul tehnologic. S-a operat devierea DC83 în zona portalului de ieșire din tunel. În același timp sunt în curs de desfășurare lucrările la infrastructura podului 3 (km 562+109) (progres 78%), C1 și C2 au fost finalizate până la banchetă, urmează montarea grinzilor. Continuă lucrările și la podul 4 (km 560+823) (progres 95%), unde au fost finalizate inclusiv racordările cu terasamentele. A mai rămas de executat hidroizolația și de inserat betonul de protecție. Activitățile continuă și la podurile 7, 8 și 9 (progres 92%), unde a mai rămas de efectuat doar hidroizolația peste dala de beton. De asemenea, sunt în curs de finalizare sferturile de con, umplutura din balast stabilizat cu ciment în spatele culeelor, racordările cu terasamente și amenajările de albie de sub pod.

 

102, 018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest

160 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători.

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara

120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei