Uzina Ford de la Craiova și-a deschis pentru câteva ore porțile unui grup restrâns de jurnaliști români. Cu această ocazie, președintele companiei ne-a declarat că „în întreaga sa istorie, uzina nu a produs mai mult de 27.000 de mașini pe an, în ciuda faptului că exista o capacitate de peste 150.000 de unități. La fel și în cazul motoarelor”
Conform oficialului, la demararea producției, în 1976, în baza unui joint-venture al guvernului României cu Citroen, capacitatea instalată a uzinei a fost de circa 150.000 de mașini, dar cel mai mare nivel al producției a fost de 26.941, și asta abia în 2004. În privința propulsoarelor situația este asemănătoare. Uzina de motoare ar fi putut produce până la 200.000 de unități, dar maxiumul produs anual – atins în 2006, pe când uzina era deținută de statul român în asociere cu Daewoo – a fost de doar 172.811 unități. „Prin urmare, chiar din acest an, noi vom produce mult mai multe vehicule decât a asamblat vreodată această fabrică. Asta pentru că, în 2012, estimăm o producție de circa 60.000 de modele B-Max. Trebuie ținut cont că producția va demara în trimestrul al doilea al anului, altfel am fim produs chiar mai mult. De altfel, o să vedeți că, în 2013, producția va crește la peste 120.000 de vehicule cu potențial de a urca până la 150.000 de unități”, a menționat Gijsen.
Producția variantei de serie a modelului B-Max va începe în al doilea trimestru al acestui an iar primele vehicule vor ajunge la clienții români în al treilea trimestru al anului.
Mai multe detalii despre evoluția investiției Ford de la Craiova și despre proiectele americanilor puteți citi în următorul număr al revistei Capital.