Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să facă angajări până la finalul anului. Chiar dacă instituția are în prezent 20.000 de angajați, nu mai puțin de 3.000 de posturi sunt vacante.

Astfel, sunt vizați în special tinerii, absolvenți de studii superioare, pentru care ANAF pune la bătaie 300 de posturi, pe care și le-a propus să le ocupe până la finalul anului, a declarat la Antena 3, Mihaela Drăgulin, șefa serviciului din cadrul Direcției Generale de Asistență pentru contribuabili.

Pentru înscrieri, ANAF pune la dispoziție pe site-ul său toate detaliile, printre care și un formular ce trebuie completat. De asemenea, trebuie anexate și copii după mai multe documente:

– copie de pe actele de studii, după caz;

– copie de pe actele care atestă efectuarea unor specializări, perfecţionări în domeniul de activitate;

– cunoştinţe operare calculator.

Cum aflați ce funcții sunt disponibile la ANAF?

ANAF transmite că pune la dispoziţie lista funcţiilor publice vacante corespunzătoare existente la nivelul instituţiei prin publicarea acesteia pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al Ministerului Finantelor Publice, afişarea la avizierul agenţiei, la sediul Direcţiei generale regionale a finanţelor publice şi la sediul tuturor administraţiilor judeţene ale finanţelor publice.

În cazul în care lista funcţiilor publice vacante nu poate fi vizualizată în nici una din formele de publicare menţionate, structurile de resurse umane de la nivel central şi teritorial au obligaţia sa pună la dispoziţie, la solicitarea funcţionarului public, informaţii cu privire la această listă. În lista posturilor vacante corespunzătoare se vor regăsi toate funcţiile publice vacante corespunzătoare din cadrul aparatului propriu al agenţiei, respectiv din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice.

Testare profesională pentru candidați

Pe site-ul Fiscului, potrivit regulamentului, în situaţia în care mai multe persoane optează pentru acelaşi post corespunzător funcţiei publice de conducere sau execuţie vacantă, se organizează
examen de testare profesională.

Examenul are la bază următoarele principii: competenţa profesională, competiţia, egalitatea de şanse, profesionalismul şi transparenţa, se mai arată în documentul citat.