Prin acest demers, Orange urmărește să ofere tuturor clienților săi o experiență de conectivitate mai bună, iar spectrul și resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecționate către rețelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) și 5G, semnificativ mai rapide și mai eficiente energetic decât tehnologia pe care o înlocuiesc.

Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea rețelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienților alegând beneficiile rețelei 4G/LTE sau performanța și viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în rețeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în rețeaua Orange, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii rețele.

Alături de clienți într-o experiență digitală mai bună

Tranziția de la 3G la noile rețele se va face gradual începând cu luna iunie 2024 și se va încheia la finalul lui 2025. În această perioadă, clienții Orange care folosesc serviciile 3G vor fi informați și contactați telefonic, prin email sau SMS de către echipele de suport Orange sau de către reprezentantul Orange dedicat. Cei care în prezent folosesc un dispozitiv 2G/3G vor putea folosi în continuare serviciile de voce și SMS prin rețeaua 2G, însă pentru a putea folosi serviciul de internet aceștia vor trebui să înlocuiască dispozitivul cu unul compatibil 4G sau 5G.

De aceea, acțiunile companiei în acest interval se vor concentra pe informarea clienților și găsirea de soluții adaptate nevoilor lor, în special pentru cei care folosesc dispozitive mai vechi, astfel încât cu toții să rămână conectați la serviciile Orange pe care le folosesc, dar și pentru a avea suficient timp pentru a se adapta acestor schimbări și a descoperi beneficiile rețelelor 4G/5G.

Clienții care încă folosesc rețeaua 3G și nu beneficiază de avantajele utilizării noilor tehnologii 4G/5G pot, de asemenea, merge în magazinele Orange din toată țara pentru verificarea și înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G dacă este cazul, dar și pentru a beneficia de o gamă variată de telefoane compatibile 4G/5G, cu prețuri speciale și reduceri la reinnoirea abonamentului.

În cazul clienților Orange care deja folosesc rețelele 4G/5G precum și serviciul Apel 4G (VoLTE), închiderea rețelei 3G nu va avea niciun impact asupra funcționării serviciilor lor.

Soluții specifice pentru clienții business

Orange Business va lucra îndeaproape cu clienții săi pentru a identifica, din gama de tehnologii actuale și emergente, cea mai bună soluție de conectivitate pentru voce mobilă, M2M & IoT, în funcție de nevoile specifice.

Pentru clienții de business, soluțiile de conectivitate M2M/IoT care folosesc rețeaua 3G se vor putea conecta la una din rețelele 4G sau 5G atât timp cât echipamentul folosit permite acest lucru, în caz contrar acestea vor folosi rețeaua 2G.

„De peste 26 de ani obiectivul nostru a rămas același – să oferim clienților noștri cea mai bună experiență de conectivitate și acces facil la cele mai noi tehnologii. Ghidați de aceleasi principii, resursele și investițiile noastre se vor concentra pe îmbunătățirea și dezvoltarea rețelelor 4G și 5G, capabile să răspundă mult mai bine nevoilor actuale și viitoare de conectivitate. Renunțarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată rețelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată și mai sustenabilă”, a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.

Închiderea rețelelor 3G este un proces ce se întâmplă deja la nivel internațional, prin care operatorii de telecomunicații urmăresc să răspundă mai bine nevoilor actuale de conectivitate, migrând în același timp către tehnologii mai eficiente și cu un impact mai mic asupra mediului înconjurător.