Schimbări importante în SUA! Administraţia preşedintelui Joe Biden a transmis luni că maşinile care vor fi vândute în Statele Unite începând cu anul 2023 vor trebui să consume mai puţin carburant decât cele comercializate acum. Motivul ar fi acela al luptei împotriva schimbărilor climatice, transmite Agerpres.

Schimbări majore pregătite de Joe Biden în industria auto din SUA

Anunţul a fost făcut în contextul în care planul uriaş de reforme sociale şi ecologice dorit de Joe Biden pare sortit eşecului după refuzul unui senator democrat-cheie, Joe Manchin, de a-şi oferi sprijinul pentru acest proiect.

„Normele ar permite obţinerea de reduceri semnificative de emisii de gaze cu efect de sere, precum şi de reduceri ale altor poluanţi atmosferici”, a transmis Agenţia de Protecţie a Mediului (EPA) într-un comunicat.

Măsura ar urma să permită în special revenirea asupra relaxării reglementărilor operată sub preşedinţia lui Donald Trump şi întoarcerea, din 2023, la normele care au fost decise în timpul administraţiei lui Barack Obama. Prin aceste noi norme, maşinile – inclusiv SUV-urile şi camionetele – vor trebui să fie capabile să parcurgă 55 de mile (88,5 de kilometri) la viteză continuă cu un galon de combustibil (aproape patru litri) sau 40 de mile (64,4 kilometri) în condiţii reale de trafic.

Constructorii, obligați să îmbunătățească capacitățile tehnice ale mașinilor

Pentru a ajunge la asta, administraţia mizează pe capacitatea constructorilor auto de a îmbunătăţi performanţele tehnice ale motoarelor modelelor lor, dar şi pe o creştere a vânzărilor de vehicule electrice.

„Până la mijlocul lui 2026, EPA se aşteaptă ca normele finale să poată fi respectate cu aproximativ 17% de vehicule electrice vândute şi o adoptare pe scară mai largă a tehnologiilor avansate de motoare pe benzină disponibile astăzi”, a precizat agenţia.

EPA estimează că „şoferii americani vor economisi între 210 şi 420 de miliarde de dolari până în 2050 la costurile de carburant”.

Reglementările actuale privind emisiile, care au fost adoptate în martie 2020 de administraţia Trump, le cere fabricanţilor să îmbunătăţească performanţa energetică a modelelor lor cu 1,5% pe an între 2021 şi 2026, comparativ cu 5% cerut de administraţia Obama.