Decizia privind numirea lui Davidoiu în funcția de director general interimar al liniei aeriene Tarom a fost luată joi în cadrul ședinței Consiliului de Administrație.

"Astăzi, 02.02.2017, Consiliul de Administrație al Companiei TAROM a hotărât numirea lui Eugen Davidoiu în funcția de Director General al companiei, după ce mandatul  directorului general interimar Dan Plaveti s-a încheiat de drept", informează un comunicat al companiei.

"Eugen Davidoiu are 49 de ani și o vastă experiență managerială, după ce a deținut funcții de conducere în mai multe companii naționale, printre care Electrica Serv și Societatea Națională a Lignitului Oltenia. Eugen Davidoiu este de formație inginer și a absolvit Masterul de Științe Administrative al Universității București, dar și Institutul Diplomatic Român, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe", menționează comunicatul.  

TAROM se dă pe mâna avocaților privați

TAROM, o caracatiță de interese foarte încâlcită, unde unii își vor doar joburile confortabile, unde nimeni nu cere socoteală pentru rezultat și eficiență, se pregătește să desființeze direcția juridică pentru a face loc firmelor de avocatură.

Chiar dacă visează la o cifră de afaceri de peste 340 milioane euro, o companie de mărimea TAROM rămâne fără suport juridic propriu de specialitate. Conducerea TAROM și Consiliul de Administrație au demarat o licitație pentru servicii juridice de asistență, avizare și consultanță cu privire la activitățile curente, o pâine bună de mâncat întotdeauna de către firmele furnizoare de servicii juridice de specialitate.

Anunțul de licitație pentru serviciile juridice de asistență, avizare și consultanță cu privire la activitățile curente a fost publicat pe data de 7 octombrie, durata contractului este de 12 luni. Firma de avocatură care va câștiga licitația nu are voie să subcontracteze serviciile de asistență, avizare și consultanță cu privire la activitățile curente ale companiei TAROM. Așa cum, din pacate, ne-a obișnuit, conducerea TAROM și Consiliul de Administrație, data finalizării licitației a nu a fost publicată. Oficialii TAROM au precizat în anunț că data limită de primire a solicitărilor de clarificări este 14 octombrie, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 21 octombrie. „Perioada pentru care ofertantul trebuie să își mențină oferta valabilă este de minim 60 de zile de la data limită prevazută pentru depunerea ofertelor. Criteriul de atribuire a contractului de achizitie este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, conform anunțului de licitație publicat de TAROM.

Dacă tot achiziționează servicii juridice, TAROM deființează departamenul juridic. În hotărârea Consiliului de Administrație nr. 13 din 4 august este precizat că departamenul juridic se va desființa la momentul contractării serviciilor de consultanță juridică.

Devine foarte interesantă economia pe care TAROM o va realiza prin externalizarea serviciului juridic, cum și modul în care se va alege oferta câștigătoare, având în vedere apetitul companiei pentru servicii “mai avantajoase din punct de vedere economic”, fără accent neapărat pe experiență în sectorul aviației, legislația muncii. Ne așteptăm însă ca în aceste condiții Tarom să nu mai piardă procese în instanță cu foști manageri sau salariați neperformanți, si să nu mai fie nevoită să plătească sute de mii de euro în schimbul pierderilor înregistrate în ultimii ani către manageri ce au atacat în instanță operatorul aerian național.

Foștii manageri TAROM, la sfârșitul anului trecut, au precizat că 40% dintre angajați sunt rude între ei.