Veniturile Danone România au depășit 484 milioane lei în 2015, în creștere cu 6% față de anul precedent, conform bilanțului depus de companie. Totodată, firma a trecut pe profit anul trecut. Astfel, în 2015 Danone a înregistrat un profit de 13 milioane de lei, față de 2014 când multinaționala a marcat o pierdere de 16 milioane de lei.

„Danone Romania a avut un an bun în 2015, an în care ne-am reconfirmat poziția de lider pe segmentul de iaurturi, care reprezinta business-ul nostru principal. Evoluția pozitivă a venit ca urmare a redefinirii strategiei și a concentrării pe iaurturile din gamele de sanătate”, a declarat Adrian Pascu, director general Danone Romania, Bulgaria, Moldova și Țările Adriatice.

Anul trecut, Albalact a ajuns pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari companii din industria lactatelor. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 450 de milioane de lei şi un profit brut de aproape 16 milioane de lei.

Un alt jucător important din industrie este FrieslandCampina, care a avut afaceri, anul trecut , în valoare de 400 de milioane de lei, însă a marcat pierderi de 13 milioane de lei. O altă companie care face parte din grup este Napolact.

În 2015, Napolact SA, unul dintre cele mai vechi companii din industria lactatelor, a înregistrat o cifră de afaceri de 165 de milioane de lei(36 de milioane de euro), în scădere cu aproape 30% şi pierderi au ajuns la 11,8 milioane de lei(2,6 milioane de euro). Un motiv pentru aceste scăderi ar fi reorganizarea prin care trece compania.

Grupul olandez FrieslandCampina a reunit, din toamna anului trecut, operaţiunile pe care le derulează pe piaţa românească, prin Napolact, Industrializarea Laptelui Mureş şi FrieslandCampina România, într-o singură companie.

Tot în 2015, numărul angajaţilor a scăzut la 175 oameni, faţă de 259 de salariaţi în 2014. Acesta este un semn că toate acvitităţile încep să se mute pe noua companie. Din 2016, grupul olandez va comunica rezultate financiare pe România doar prin prisma unei singure firme, FrieslandCampina România.

În ceea ce priveşte rezultatele finaciare din 2015, reprezentanţii companiei ne-au declarat: “FrieslandCampina România a înregistrat în 2015, la nivel tuturor companiilor din grup, o cifră de afaceri de aproximativ 90 de milioane de euro”.