Cel mai mare producător auto din lume a transmis vineri, într-o scrisoare adresată judecătorului care monitorizează aplicarea acordului cu autorităţile americane pentru soluţionarea litigiului, că a reachiziţionat sau a încheiat contractele de leasing pentru 238.000 de vehicule şi a reparat alte 6.200 de maşini.

Capital.ro a arătat la începutul acestei luni cum faimoasa afacere Dieselgate, cea care încă dă mari bătăi de cap grupului Volkswagen atât în Statele Unite cât și în alte zone ale lumii, a dus la crearea unor adevărate cimitire ale mașinilor neconforme ale producătorului german. Jurnaliştii americani care au descoperit „cimitirul” de la Pontiac Silverdome susţin că alte cel puţin două astfel de spaţii de depozitare ale grupului Volkswagen se află la o bază aeriană dezafectată a US Air Force din San Bernardino, California şi într-un  port din Baltimore, Maryland.

Producătorul auto german – ale cărui mărci Volkswagen, Audi, Porsche şi Skoda au încă mult de suferit în urma utilizării unor sisteme de „păcălire” a emisiilor poluante – a acceptat să plătească 14,7 miliarde clienţilor din Statele Unite pentru a rezolva scandalul motoarelor trucate. Totodată, grupul s-a angajat să-şi despăgubească dealerii americani cu 1,2 miliarde de dolari şi să ofere câte 5.000 de dolari posesorilor de vehicule cu motoare „trucate” care doresc să renunţe la ele. În total, în Statele Unite există circa 482.000 de autoturisme afectate.

 

În virtutea acordului cu autorităţile americane, Volkswagen trebuie să recumpere sau să repare cel puţin 85% dintre vehiculele cu probleme până la sfârşitul anului 2018, altfel riscă penalităţi suplimentare.

Grupul auto german Volkswagen a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În plus, VW va achita o amendă civilă de 1,5 miliarde de dolari şi o amendă penală de 2,8 miliarde de dolari. În septembrie 2015, Volkswagen a anunţat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.

 

Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.