Vehiculele electrice (EV) nu mai sunt imune la taxă, în timp ce taxele pentru mașinile pe benzină și diesel au crescut cu până la 2.745 de lire sterline.

Telegraph Money analizează modificările pentru a vedea cât de mult va crește taxa pe mașină în acest an.

Cu cât a crescut taxa auto în 2025

Dacă cumpărați o mașină nouă în acest an, valoarea taxei auto pe care o plătiți în primul an va fi determinată de emisiile vehiculului. Cu cât emisiile sunt mai mari, cu atât taxa este mai mare.

Taxa pentru primul an variază de la 10 lire sterline pentru motoarele cu emisii zero, la 5.490 lire sterline pentru cei mai poluatori, cum ar fi Lamborghini Revuelto.

În general, mașinile pe benzină, diesel și hibrid se confruntă acum cu creșteri semnificative.

Taxa pentru primul an pentru mașinile cu emisii de până la 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, inclusiv vehiculele hibride, a crescut de la 10 lire sterline la 110 lire sterline.

Vehiculele cu emisii cuprinse între 51 și 75 de grame pe kilometru au suferit și ele o creștere – de la 30 de lire la 130 de lire sterline, iar cele cu emisii mai mari și-au dublat suma în primul an.

Asta înseamnă o creștere a taxelor pentru primul an, între 135 și 2.745 de lire sterline pentru vehiculele cele mai poluante.

Ce mașini sunt afectate de noile taxe

Modificările vor afecta mașinile noi achiziționate din luna aprilie. Astfel, dacă cumpărați o mașină nouă cu motor, veți plăti cel puțin 110 de lire sterline pentru acciza vehiculului în primul an. Chiar și cei mai verzi hibrizi plug-in se confruntă cu o factură cu trei cifre, în timp ce mașinile mici de familie cu emisii mai mari și-au dublat taxele.

De exemplu, micul Suzuki Swift, cu emisii de 99 de grame pe kilometru, va însemna taxe de 330 de lire sterline, comparativ cu taxa anterioară de 165 de lire sterline.

Mașinile second-hand fabricate înainte de aprilie 2025 nu vor fi afectate

Mașinile second-hand fabricate înainte de aprilie 2025 nu vor fi afectate. Deci, dacă cumpărați o mașină uzată, nu va trebui să vă faceți griji cu privire la taxele e mai mari. Acest lucru se datorează faptului că odată ce o mașină a fost pe șosea timp de un an, modul în care este impozitată se schimbă.

Pentru mașinile construite începând cu 2017, această taxă nu este determinată de emisiile sale de CO2, iar toate mașinile pe benzină și diesel plătesc o rată forfetară de 190 GBP.

Mașinile construite între 2001 și 2017 funcționează pe baza unui sistem fiscal diferit, vehiculele fiind împărțite în 13 benzi în funcție de emisiile lor. Taxele anuale variază între 0 GBP și 735 GBP.

Din aprilie, mașinile din categoria cu cele mai scăzute emisii, care nu erau taxate, au trecut în următoarea bandă și atrag o taxă de 20 de lire sterline.

Modul în care toate celelalte mașini construite între 2001 și 2007 sunt impozitate nu s-a schimbat.

Cele construite înainte de 2001, care sunt împărțite în două categorii de taxe sub 1549cc și peste 1549cc, au fost scutite de o modificare a cotelor de impozitare.

Vehicule electrice, puse la plata taxei auto

Din aprilie, noii proprietari de vehicule electrice trebuie să plătească o taxă de 10 GBP pentru primul an. Apoi vor plăti o sumă anuală standard – în prezent 195 de lire sterline – care va crește în conformitate cu inflația.

Mașinile cu emisii zero înmatriculate pentru prima dată între 1 aprilie 2017 și 31 martie 2025 plătesc și ele tariful standard: 195 de lire sterline pe an.

În plus, noile vehicule electrice vor fi răspunzătoare pentru taxa pentru vehiculele de lux, dacă prețul lor este mai mare de 40.000 de lire sterline.

Modificările taxei auto au intrat în vigoare la 1 aprilie 2025. Singurele vehicule care pot scăpa de taxă sunt mașinile clasice, cu o vechime de peste 40 de ani, Mașinile care au ieșit în circulație înainte de 1985 nu vor fi supuse taxei.

Vehiculele folosite de persoanele cu handicap sau mașinile utilizate pentru transportul de pasageri cu handicap sunt, de asemenea, scutite de VED.

Creșterea taxelor în primul an, cu cel puțin 100 de lire sterline pentru mașinile cu motor cu ardere internă, este un exemplu al eforturilor guvernului de a stimula vehiculele electrice.