Beneficiile constau, în principal, în reduceri substanțiale la anumite magazine, centre medicale sau companii aeriene, posibilitatea de a achiziționa anumite produse în rate și fără dobândă sau returnarea în contul clientului, cu titlu de bonus, a unei părți din suma tranzacționată. Printre băncile care au în portofoliu astfel de oferte se numără Garanti, Unicredit Țiriac, RBS, BCR, Citibank, Libra și Banca Românească.
Unicredit Țiriac Bank, spre exemplu, a semnat un nou parteneriat prin care persoanele fizice ce posedă carduri de credit emise de bancă beneficiază automat de o reducere de 8% la toate serviciile de policlinică ale Centrului Medical Unirea, începând cu data de 6 ianuarie a.c. În plus, clienții Unicredit care utilizează cardurile de credit Mastercard (inclusiv Unicef și Miles&More Gold) pot câștiga, în perioada 3 ianuarie – 28 februarie a.c., un premiu în valoare de 1.000 de lei, plus suma cheltuită în perioada promoției (cel mult 4.300 lei) sau trei premii a câte 500 de lei fiecare. Condiția constă în a face, pe parcursul campaniei, cel puțin două plăți cu cardul, în valoare de minimum 50 de lei fiecare.
De asemenea, Garanti Bank a lansat de curând un card de credit Bonus Card, în parteneriat cu centrul comercial Băneasa Shopping City, care oferă utilizatorilor un număr majorat de rate, fără dobândă și comisioane, în toate magazinele partenere din acest centru comercial, precum și un bonus suplimentar de 5% din valoarea cumpărăturilor. Cardurile de credit de la Garanti pot fi utilizate la orice comerciant care afișează sigla Visa sau Mastercard și este disponibil în variantele Classic, Gold, Platinum și Băneasa Bonus Card.
Facilități pentru călătorii aeriene
BCR şi compania aeriană Wizz Air au lansat în data de 8 septembrie anul trecut cardul de credit BCR Wizz Air, care are ataşate facilităţi pentru achiziţionarea biletelor şi serviciilor companiei aeriene, precum rezervare gratuită până la 31 august 2011 şi reduceri oferite la cumpărarea biletelor, prin intermediul punctelor acumulate printr-un program de loialitate.
Primii 2.000 de clienţi care achiziţionează cardul de credit BCR Wizz Air primesc 20.000 de puncte, în valoare de 200 de lei. Cardul de credit BCR Wizz Air beneficiază şi de asigurarea cumpărăturilor pentru 100 de zile de la achiziţionare, asigurare de călătorie, reduceri la partenerii BCR, posibilitatea de înrolare la serviciul 3D Secure pentru tranzacţiile efectuate pe internet, notificări prin SMS.
Alte bonusuri și reduceri de până la 50%
Prin programul de rate Enjoy ,deținătorii cardurilor de credit RBS beneficiază de dobândă zero la primele trei rate. Acest program oferă utilizatorilor de carduri posibilitatea de a plăti în trei până la 60 de rate fixe orice cumpărături efectuate în țară, în străinătate sau pe internet.
Clienții care aleg contul Benefit+ de la RBS pentru a li se vira salariul beneficiază de o reducere de două puncte procentuale la cuantumul dobânzii anuale aferente cardurilor de credit RBS.
Cardul de credit Eva.ro de la Libra Bank este destinat persoanelor care activează în domeniul medical, având atașat un sistem de reduceri de până la 50% în magazine, saloane de înfrumusețare și clinici medicale din rețeaua de locații partenere.
Prin cardul de credit Citi Value Card de la Citibank, clienții primesc înapoi până la 5% din valoarea cumpărăturilor zilnice și pot beneficia de reduceri suplimentare de până la 20% la toate produsele şi serviciile achiziţionate de la 100 de firme din reţeaua CitiPartner (printre care Ana Hotels, Centrul Medical Unirea, Rovere Mobili, Otter&Geox, Rădăcini Motors). Totodată, posesorii de carduri pot vizita gratuit 17 dintre muzeele din România, împreună cu doi prieteni sau membri ai familiei. Perioada de grație poate să ajungă la 54 de zile.
Și clienții Băncii Românești posesori ai cardului de credit Mastercard Standard pot primi, până la data de 31 ianuarie a.c., un bonus de 3% din valoarea plăților efectuate la comercianți sau pe internet. Aceștia beneficiază și de o reducere de 10% la toate serviciile clinicilor MedLife.
Volumul tranzacțiilor online, în creștere
Comerțul electronic cu plata online prin card a crescut în 2010 cu 38%, comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de 127,8 milioane de euro la finalul anului. Numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 82% față de 2009, până la 2,26 milioane, potrivit datelor furnizate de RomCard. Tot pe parcursul anului trecut, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacții, cu o valoare totală de 121 de milioane euro.
Pe de altă parte, însă, volumul creditelor pentru nevoi personale a înregistrat o scădere notabilă. Potrivit datelor disponibile la Banca Națională, în luna octombrie din 2010, se înregistra, la nivelul pieței bancare, o valoare a creditelor de consum de 64,2 miliarde de lei, reprezentând un regres de 13,4% față de finalul anului 2009, când se consemnaseră 72,8 miliarde de lei.
127,8 mil.
de euro este valoarea totală a tranzacțiilor online efectuate prin intermediul cardurilor de credit în 2010, cu 38% mai mare față de anul anterior