Cota de piaţă combinată a Samsung şi Apple s-a dublat în ultimii doi ani, ceea ce a creat o distanţă mai mare între cele două companii şi rivalele lor. Totuşi, avertizează IDC, va fi dificil de generat o creştere suplimentară a cotei de piaţă, dacă piaţa globală a telefoanelor mobile inteligente va creşte într-un ritm anual similar celui înregistrat în trimestrul doi din 2012, de 42,1%. Acesta este cel mai redus ritm de creştere din trimestrul patru al anului 2009.

În perioada aprilie-iunie 2012 au fost livrate 153,9 milioane de smartphones, faţă de 108,3 milioane în perioada similară din 2011, în condiţiile în care piaţa telefoniei mobile a înregistrat o creştere de doar 1% în ritm anual, la 406 milioane de unităţi.

Potrivit IDC, în topul vânzărilor de telefoane mobile inteligente în trimestrul doi din 2012 se află Samsung (Coreea de Sud), cu o cotă de piaţă de 32,6% (cu vânzări de 50,2 milioane de unităţi, de la 18,4 milioane de unităţi în perioada similară din 2011), Apple (SUA), cu o cotă de piaţă de 16,9% (cu vânzări de 26 milioane de unităţi, de la 20,4 milioane de unităţi în perioada similară din 2011), Nokia (Finlanda), cu o cotă de piaţă de 6,6% (cu vânzări de 10,2 milioane de unităţi, de la 16,7 milioane de unităţi în perioada similară din 2011), HTC (Taiwan), cu o cotă de piaţă de 5,7% (cu vânzări de 8,8 milioane de unităţi, de la 11,6 milioane de unităţi în perioada similară din 2011) şi ZTE (China) cu o cotă de piaţă de 5,2% (cu vânzări de 8 milioane de unităţi, de la 2 milioane de unităţi în perioada similară din 2011).

În clasamentul vânzărilor de telefoane mobile în trimestrul doi conduce tot Samsung, cu o cotă de piaţă de 24,1% (cu vânzări de 97,8 milioane de unităţi, de la 75,4 milioane de unităţi în perioada similară din 2011), urmat de Nokia, cu o cotă de piaţă de 20,6% (cu vânzări de 83,7 milioane de unităţi, de la 88,5 milioane de unităţi în perioada similară din 2011), Apple, cu o cotă de piaţă de 6,4% (cu vânzări de 26 milioane de unităţi, de la 20,4 milioane de unităţi în perioada similară din 2011) şi ZTE, cu o cotă de piaţă de 6,4% (cu vânzări de 17,7 milioane de unităţi, de la 16,3 milioane de unităţi în perioada similară din 2011).

Pe termen lung IDC se aşteaptă ca cererea pentru telefoane mobile şi smartphones să crească puternic în 2012 şi în anii următori, datorită rolului central pe care acestea îl ocupă în vieţile oamenilor. ‘Pentru mulţi utilizatori, telefonul mobil a devenit conexiunea esenţială în comunicarea cu alţi oameni şi cu lumea’, a declarat Ramon Llamas, cercetător la IDC.
SURSA: Agerpres